Gjest Litt uheldig... Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Hei Jeg presterte å få en p-bot i DK. Noen som vet om man bare kan "glemme å betale den" eller er det en dårlig ide? Få man påminneldse/ innkasso på tvers av lande-grensene...? 0 Siter
Aryane Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Ja du kommer nok til å høre fra dem ) 0 Siter
Gjest trudde eg Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Når utlendinger her i landet får bøter, så "glemmer" jo de dem, det har da vært mange ganger på TV. Da kan vel du også "glemme" å betale når regningen evt. kommer .... 0 Siter
Goliath Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Tidligere var dette intet "problem" (bare å kaste boten). Men jeg vet at i hvert fall Sverige og Norge har utvidet sammarbeidet her den iste tiden, og muligens har også Danmark vært inkludert i det - nettopp for å unngå at de som blir bøtelagt ikke betaler, og uten risiko for oppfølging. Men dette gjelder bøter ilagt av staten. Hvordan det forholder seg til f.eks private parkeringsselskaper vet jeg ikke. 0 Siter
calendula Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Prøv å klage! Vi skrev en sørgens historie om hvor vanskelig det var å finne ut av parkeringssystemet der hvor vi fikk bot. Vi slapp å betale :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Du blir oppringt fra politiet på ditt hjemsted, og hvis du aksepterer boten, får du tilsendt giro. Vet ikke hva sok skjer hvis du nekter. Mannen min kjørte litt for fort i Danmark i august - og vi oppdaget en skjult lasermåler inni en bil langs veien. Noen uker seinere ringte norsk politi til ham og spurte om han vedkjente seg boten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.