Gå til innhold

Parkeringsbot i DK

Anbefalte innlegg

Gjest Litt uheldig...
Skrevet

Hei

Jeg presterte å få en p-bot i DK. Noen som vet om man bare kan "glemme å betale den" eller er det en dårlig ide?

Få man påminneldse/ innkasso på tvers av lande-grensene...?

Gjest trudde eg
Skrevet

Når utlendinger her i landet får bøter, så "glemmer" jo de dem, det har da vært mange ganger på TV. Da kan vel du også "glemme" å betale når regningen evt. kommer ....

Skrevet

Tidligere var dette intet "problem" (bare å kaste boten).

Men jeg vet at i hvert fall Sverige og Norge har utvidet sammarbeidet her den iste tiden, og muligens har også Danmark vært inkludert i det - nettopp for å unngå at de som blir bøtelagt ikke betaler, og uten risiko for oppfølging.

Men dette gjelder bøter ilagt av staten. Hvordan det forholder seg til f.eks private parkeringsselskaper vet jeg ikke.

Skrevet

Prøv å klage!

Vi skrev en sørgens historie om hvor vanskelig det var å finne ut av parkeringssystemet der hvor vi fikk bot. Vi slapp å betale :-)

Skrevet

Du blir oppringt fra politiet på ditt hjemsted, og hvis du aksepterer boten, får du tilsendt giro. Vet ikke hva sok skjer hvis du nekter.

Mannen min kjørte litt for fort i Danmark i august - og vi oppdaget en skjult lasermåler inni en bil langs veien. Noen uker seinere ringte norsk politi til ham og spurte om han vedkjente seg boten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...