Gå til innhold

Lørdagsmiddag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å gå lei av de "vanlige" lørdagsmiddagene, og tom for nye idéer. Jeg ønsker noe som er relativt lett å lage, noe som smaker godt og ikke er hverdagsmat, og ikke inneholder fisk og heller ikke vegetarmat. Typiske lørdagsmiddager her er: stekt kylling med pommes frites og salat, hjemmelagede hamburgere, taco/nachos, lasagne, potatoskins og pizza. Noen som har andre forslag?

Gjest josefine1
Skrevet

Her har det vært og kommer til å bli leeeeenge framover, pizza og kun pizza.

Prøver jeg å endre menyen så er det store protester, altså ingen lørdag uten hjemmelaget pizza :).

Skrevet

stek biffstrimler og løk (evt. sjampinjong)

Ha over i en gryte, og ha i en boks rømme, og noen teskjeer med tomatpuré (til det blir en fin oransje farge, smak deg frem).

Selvfølgelig salt og pepper.

Server med ris og salat.

Enkelt men kjempegodt. Det var noe av det beste jeg visste før jeg ble veggis :)

Skrevet

stek biffstrimler og løk (evt. sjampinjong)

Ha over i en gryte, og ha i en boks rømme, og noen teskjeer med tomatpuré (til det blir en fin oransje farge, smak deg frem).

Selvfølgelig salt og pepper.

Server med ris og salat.

Enkelt men kjempegodt. Det var noe av det beste jeg visste før jeg ble veggis :)

ooh, og glemte hvitløk! ;)

Skrevet

Stek noen gode biffer og server med hjemmelagde fløtegratinerte poteter, en skikkelig god sjysaus, kokt brokkoli og et godt glass rødvin!

Skrevet

Kyllingfilet eller svinefilet m/bacon

Krydre filetene med pepper, litt salt(blir litt salt av baconet også) evt. hvitløkspulver.

Kyllingfiletene brunes først i stekepanne. Pannen kokes ut med litt vann (bare 1/2 - 1 dl.)+ fløte. (1 - 2 dl)

Filetene legges over i ildfast form, et par skiver bacon legges oppå hver filet.

Stekes i ovnen på 225 i ca 20 minutter.

Serveres med enten ris eller Tagliatelle og tomat/løksalat.

Bruker tomat, agurk (som jeg skreller) og vanlig løk, eller rødløk som jeg legger lagvis med ristede pinjekjerner over.

Dette er bare så godt, og ikke minst enkelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...