Gjest Matglad Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Jeg begynner å gå lei av de "vanlige" lørdagsmiddagene, og tom for nye idéer. Jeg ønsker noe som er relativt lett å lage, noe som smaker godt og ikke er hverdagsmat, og ikke inneholder fisk og heller ikke vegetarmat. Typiske lørdagsmiddager her er: stekt kylling med pommes frites og salat, hjemmelagede hamburgere, taco/nachos, lasagne, potatoskins og pizza. Noen som har andre forslag? 0 Siter
Gjest josefine1 Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Her har det vært og kommer til å bli leeeeenge framover, pizza og kun pizza. Prøver jeg å endre menyen så er det store protester, altså ingen lørdag uten hjemmelaget pizza . 0 Siter
Lucretia Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 stek biffstrimler og løk (evt. sjampinjong) Ha over i en gryte, og ha i en boks rømme, og noen teskjeer med tomatpuré (til det blir en fin oransje farge, smak deg frem). Selvfølgelig salt og pepper. Server med ris og salat. Enkelt men kjempegodt. Det var noe av det beste jeg visste før jeg ble veggis 0 Siter
Lucretia Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 stek biffstrimler og løk (evt. sjampinjong) Ha over i en gryte, og ha i en boks rømme, og noen teskjeer med tomatpuré (til det blir en fin oransje farge, smak deg frem). Selvfølgelig salt og pepper. Server med ris og salat. Enkelt men kjempegodt. Det var noe av det beste jeg visste før jeg ble veggis ooh, og glemte hvitløk! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Stek noen gode biffer og server med hjemmelagde fløtegratinerte poteter, en skikkelig god sjysaus, kokt brokkoli og et godt glass rødvin! 0 Siter
Gregga Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Kyllingfilet eller svinefilet m/bacon Krydre filetene med pepper, litt salt(blir litt salt av baconet også) evt. hvitløkspulver. Kyllingfiletene brunes først i stekepanne. Pannen kokes ut med litt vann (bare 1/2 - 1 dl.)+ fløte. (1 - 2 dl) Filetene legges over i ildfast form, et par skiver bacon legges oppå hver filet. Stekes i ovnen på 225 i ca 20 minutter. Serveres med enten ris eller Tagliatelle og tomat/løksalat. Bruker tomat, agurk (som jeg skreller) og vanlig løk, eller rødløk som jeg legger lagvis med ristede pinjekjerner over. Dette er bare så godt, og ikke minst enkelt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.