Gå til innhold

Hvor tidlig begyte du å røyke og drikke alkohol.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror ikke det er samme folka som vanker på "foreldre-tenåringer" som vanker her gitt.

Begynte å røyke da jeg var 12, ikke pga venner, men fordi jeg syntes det var godt å bli "skev". Drakk meg full første gang da jeg var 13.

Perioden jeg har drukket mest i mitt liv var vel fra ca 14 til ca 16-17. Så dabbet det av og nå drikker jeg bare her og der når det skjer noe spes eller jeg drar ut for å treffe long lost friends.

Slutta å røyke da jeg ble 18, men snuser. Nå røyker jeg bare en sjelden gang på fest.

Jeg og en vennine vurderte å prøve hasj da vi var 16 på en fest, men heldigvis fant vi ut at det var like greit å la være da vi ble edru.

Skrevet

Jeg tok første sigarett som 8-åring - og aldri mer!!!

Første gang jeg drakk var jeg 18 år gammel.

Jeg drikker veldig sjelden.

Har aldri prøvd sterkere saker.

Skrevet

Røyka og drakk første gang som 16-åring, kun pga egen nysgjerrighet. Har også røyka litt sterkere saker et par ganger for å se hva det er.

Nå festrøyker jeg, og drikker hver helg. Hender jeg tar meg litt basilikum en sjelden sjelden gang.

Gjest streker paa veggen..!
Skrevet

røyket som 12-13, drakk som 13-14.

Gjest streker paa veggen..!
Skrevet

røyket som 12-13, drakk som 13-14.

og, førte ikke til andre stoffer. Drikker så og si aldri lenger, men røyker fortsatt da..Hvis du mente cannabis etc.. så har jeg testet det, men aldri brukt det "fast".

laguna1365380434
Skrevet

Jeg husker godt at jeg ville røyke, mest for å ha påskudd til å snakke med "de store gutta", spørre om fyr og sånn..;-P Var vel 13-14.

Drakk meg full første gang rundt den tden også.

Jeg røyker fortsatt og kan godt feste litt og. Jeg bruker ingen andre ting, selvom jeg har snortet coke ved anledninger (som voksen!;-)) og røkt noen jointer hist og pist.

Jeg har forøvrig ikkeså stor tro på at substanser "fører til" hverandre.

:-)

Skrevet

Jeg var 16 da jeg begynte å drikke og 18 da jeg begynte å røyke.

Og det var høyst frivillig.

Dattera mi begynte å drikke da hun var 15 og eldstemann da han var 18, ingen av dem røyker, men begge snuser. Dattera mi snuser bare litt men eldstemann snuser ganske mye tror jeg.

Skrevet

Jeg drakk første gangen da jeg var 15. Det var ikke noe press, men mer spenning blant venninne.

Skrevet

jeg var 16 år da jeg først drakk øl på en fest. Røyking forsøkte jeg meg en gang på i jobbsammenheng hjemme hos en klient der jeg var. Det var en fullstendig fiasko. De kunne klart se at jeg aldri hadde røyket før. virkelig flaut!. Men etter det forsøkte jeg aldri mer å røyke, og det er jeg glad for.

Skrevet

jeg var 16 år da jeg først drakk øl på en fest. Røyking forsøkte jeg meg en gang på i jobbsammenheng hjemme hos en klient der jeg var. Det var en fullstendig fiasko. De kunne klart se at jeg aldri hadde røyket før. virkelig flaut!. Men etter det forsøkte jeg aldri mer å røyke, og det er jeg glad for.

Jeg begynte ikke å drikke før jeg var 18 - i russetia, men ettersom åra har gått har interessen for alkohol avtatt betraktelig. Jeg har ingen glede av alkohol egentlig, har det like gøyt uten, og jeg er ikke så hypp på å gå ut på byen hver eneste helg heller.

Å røyke har jeg avstått fra, men har prøvd flere ganger, første gang tror jeg var da jeg var 12/13, det var pga jeg sku begynne på ungdomsskolen og hadde hørt at alle røyket der, men fant ut at røyk ikke var noe for meg.

Gjest Sannelig ble det ikke folk av meg også.
Skrevet

Alkohol fra jeg var 14 og nikotin fra jeg var 16, Litt cannabis ca annenhver mnd i noen år fra jeg var 18. Det er et par år siden sist jeg røyket noe annet enn tobakk, og jeg har ingen blaner om å bli sprøytenarkoman med det første.

Er nå rundt 30 og har en rådgivende stilling i den offentlige forvaltning.

:-)

Skrevet

Røyk da jeg var 15, husker ikke grunnene til at jeg prøvde - men jeg smugrøkte aldri, så kan ikke helt se for meg at det forbudte var greia. Røyker fortsatt, om enn mindre enn på det meste.

Røyker gjerne marijuana et par ganger i året, dog ikke ulovlig. Om det har sammenheng med sigarettrøykingen vet jeg ikke.

Alkohol har jeg aldri begynt med.Dvs., jeg har smakt - men da i betydningen smakt som "en munnfull vin, æsj, det var jo ikkeno." Var nok rundt 18 første gang jeg smakte noe med alkohol i.

Skrevet

Var full første gang som 7-8 åring... Ikke med vilje. Mamma hadde fått så gode sånn sjokoladeflasker med likør og andre godsaker i.. jeg tok litt for mange og ble full før de fikk stoppet meg ;o)

Ellers begynte jeg å forsøke sånn forsiktig i 12-13 års alderen.

Skrevet

Jeg drakk og prøvde å røyke første gang som 16-åring. I noen år festrøykte jeg en sjelden gang, men nå er det mange år siden jeg har smakt røyk. Har aldri følt trang til å røyke.

I ungdomstida hendte det at jeg var full noen ganger, men så tåler jeg svært lite alkohol også da... Dvs. at jeg ble kvalm lenge før jeg følte meg full (var bare brisen).

Idag drikker jeg sjelden. Tar et (eller to) glass vin e.l. på fest og har det kjempegøy likevel :-)

Skrevet

Smakte vel bittegrann da jeg var 17-18 år, bare noen slurker vin og kirsebærlikør, samt en flaske øl innimellom. Veldig sjelden.

Var full for første gang sommeren etter russetida. Var på noen fester påfølgende år, der vi drakk en del vin.

Så fulgte studieårene, der jeg nesten ikke drakk alkohol.

De første årene jeg jobbet (og dermed egentlig hadde råd til litt vin), hadde vi kommet så veldig ut av vanen med å drikke vin, så det var lite. Så ble det graviditeter og amming noen år...

MEN nå kan vi ta en fest eller to eller tre i året der det blir en del drikking + at vi gjerne koser oss med et par glass vin en gang eller to i uka :-)

Har ALDRI prøvd å røyke!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...