Gå til innhold

Er det stort press blandt ungdom vedr røyking/drikking?

Anbefalte innlegg

Gjest ..............................hgf
Skrevet

Jeg spør fordi jeg ofte hører tenåringer snakker seg imellom at de skal drikke eller de spør de andre om de skal drikke. Dette er faktisk barn helt ned i 13-års alderen. Hverdager som helger. Hvorfor sier de slik egentlig, er det for å føle seg godtatt, og gjør de virkelig det de sier?

Skrevet

Kan i alle fall skrive under på at flere 14 åringer drikker alkohol her , og mange røyker!

Om det varierer fra bosted til bosted aner jeg ikke.

Hasj er heller ikke uavnlig for en del 15-16 åringer...

Skrevet

de færreste 13-14 åringer drikker i hverdagen, hvis noen sier de gjør det er det bare for å tøffe seg. Men i helgene er det en god del som drikker ja.

Gjest streker paa veggen..!
Skrevet

Når jeg vokste opp så var vi 14-15, ble godt brisne "hver" helg.

Var vel no sånt som 1/5 av oss som drakk i helgene.

Jeg sluttet og drikke når jeg var rundt 16-17 et sted, så ... gikk jo bra ;)

Hadde ikke overasket meg at 13' åringer starter og teste alkohol, det er på en måte starten på tenårene hvor man "får lov" til og ha egne meninger og gjøre mere.

Kanskje hvis bånda var litt slakere i barneskolen så hadde de ikke følt et sånt drag mot og være rebell? JEG VET IKKE.. :)

Mister i allefall all respekt for all slags autoriteter, og grensene skal tøyes, alkohol er en lettvint måte.

Gjest streker paa veggen..!
Skrevet

de færreste 13-14 åringer drikker i hverdagen, hvis noen sier de gjør det er det bare for å tøffe seg. Men i helgene er det en god del som drikker ja.

Tror det er YTTERST få som drikker i hverdagen ja, bare engangs tillfeller iblandt vil jeg tro.

Vi drakk på skolen I SKOLETIDEN her 1 gang, var gøy :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...