Gå til innhold

Når man må si opp jobben pga. kroniske plager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har hatt plager (tendinitt, myoser, fortykket senevev i håndledd/underarmer) i ca. 25 år, og til slutt selv sier opp en jobb og går over i en annen innen kommunen pga. smerter, men taper opp til noen tusen i måneden på dette jobbskiftet, kan man da ha rett til noen form for kompensasjon via en liten del uføretrygd e.l.? Har masse dokumentasjon på mine kroniske plager, har prøvd de fleste former for behandling, vært flere runder med tanke på revmatisme etc. Leger og manuell terapeut konkluderer imidlertid med at dette ikke er noe å gjøre med, blir neppe bedre, og er oppstått pga. mange års arb. som sekretær, håndballspilling etc. Har inntil 01.08.06. gått sykemeldt i ett år fra en helgestilling hvor jeg trivdes og tjente godt, men ikke lenger greide pga. noe påkledning/dusjing etc. Ba selv om å få overført disse faste 20% i kommunen til en annen jobb, hvor jeg har annen tittel og mister helge- og kveldstillegg. Har også gjennomført yrkesrettet attføring, fullført i 2001 med tilrettelegging på høyskole. Ønsker å jobbe, men er nå sliten (ikke psykisk) etter så mange år med smerter, de siste 8-9 år mer eller mindre hver dag, av og til om natten også. Vet snart ikke om jg greier å jobbe så mye lenger. Hvilke rettigheter/muligheter har jeg?

Skrevet

Jeg tror at det er verre å få noen kompensasjon for tapt overtidstillegg etc. når det var deg selv som søkte over fra stillingen.Men jeg tror at fagforeningen kan svare deg på dette.

Om du søker om f.eks. 20 % uføre trygd så kan du om du er medlem av pensjonkasse få pensjon for stillingsandel som du er ufør fra. I motsetning til trygdekontoret så trenger du der å være minst 50 % ufør.

Gjest arbeidstageren
Skrevet

Har du fått en annen jobb innen kommunen ? Omplassering ?

Arbeidsgiver har jo litt ansvar på å legge ting tilrette for sine ansatte, også kommunen.

Da skal vel lønnen din følge deg. Sånn er det hos oss iallefall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...