Gå til innhold

Babyfisker i akvariumet - hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest No aqvarist
Skrevet

Har akkurat fått et pittelite aqvarium (for barn) men nå har de store fiskene fått babyfisker og sist de fikk det ble de spist opp av de andre fiskene...nå trodde jeg ikke at det skulle komme små igjen så fort men de kom i natt...så jeg har ikke rukket å få kjøpt meg et sånt lite akvarium som man putter i selve hovedakvariumet.. Kan jeg ta babyfiskene og helle de over i en stor vase? Så kan jeg ta litt vann, sand og planter fra hovedakvariumet og la de vokse seg litt store i vasen til jeg kan putte de over igjen? Eller vil de dø av oksygenmangel siden det ikke er pumpe i vasen? Noen som kan akvariefisker her??? Trenger sårt råd om dette og alt annet når det gjelder akvarium!

Skrevet

Har overhodet ikke greie på akvarier, så burde antakelig ikke svare.

Men jeg husker at man i gamle dager hadde gullfisk o.l. i en glassbolle, og skiftet ut en tredel av vannet i mellom. Med andre ord burde det gå greit med en vase også, så lenge du i mellom skifter deler av vannet. Ikke alt på en gang, av en eller annen grunn, kanskje du burde begynne med å tappe litt fra akvariet?

Gjest No aqvarist
Skrevet

Har overhodet ikke greie på akvarier, så burde antakelig ikke svare.

Men jeg husker at man i gamle dager hadde gullfisk o.l. i en glassbolle, og skiftet ut en tredel av vannet i mellom. Med andre ord burde det gå greit med en vase også, så lenge du i mellom skifter deler av vannet. Ikke alt på en gang, av en eller annen grunn, kanskje du burde begynne med å tappe litt fra akvariet?

Ja det var det jeg tenkte på også! - å tappe litt vann fra akvariet så de beholder "floraen" sin... har også lært at det er for å opprettholde floraen at man ikke skal bytte alt vannet på en gang... eh... det er vel omtrent det jeg kan om akvarium og fisker...flaut..skal prøve å lese litt på internett men finner ikke noe. Håper noen kan svare her...

Tusen takk for svaret ditt Elextra! :-)

Skrevet

Baby er små mennesker - fisk heter vel yngel?

Ellers eier jeg ikke peil!

Gjest No aqvarist - til bb71
Skrevet

Baby er små mennesker - fisk heter vel yngel?

Ellers eier jeg ikke peil!

He he... yngel? Ja ja da har jeg lært det også i dag! :-) Takk for infoen! :-)

Skrevet

Du må forsøke å ikke la temperaturen på vannet dette for mye. Finknus flakfòr og gi kun veldig lite av gangen. Du får forresten kjøpt yngelfòr.

Lykke til! ;-)

Gjest No aqvarist
Skrevet

Du må forsøke å ikke la temperaturen på vannet dette for mye. Finknus flakfòr og gi kun veldig lite av gangen. Du får forresten kjøpt yngelfòr.

Lykke til! ;-)

Åh tusen takk for info...visste ikke at de hadde eget for for yngel..takk! :-) Skal ut å kjøpe i morgen å få litt mer info om fiskehold eller hva det nå en gang heter! ;-)

Gjest Luskelita
Skrevet

Klikk deg inn på www.nettakvariet.no

Der finner du alt du måtte ønske av info om akvariehold

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...