Gå til innhold

Gode bøker med sånn episk historier...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eh, skjønner dere hva jeg mener?

Sånne gode romaner som tar for seg langt tilbake i tid....

Skrevet

Takk! Akkurat det jeg mente ;)

2 bind. Veldig bra! Jeg slukte dem ihvertfall...

Skrevet

Kristin Lavransdatter som er lagt til undt år 1300? Er det sånn du mener....

ylvali1365381015
Skrevet

bergljot hobæk haff har flere slike, har lest et par veldig gode!!! merkelig nok husker jeg i farten bare en tittel: "den evige jøde", men den aller beste fra middelalderens bergen(anbefales) kan jeg akkurat nå ikke huske tittelen på...men der får du historie og vidunderlig litteratur!

spør du meg... :-)

:-)

Skrevet

B Travens "Kjerren" - om en hard tilværelse som fattig i Mexico rundt forrige århundreskifte, men med en ironi som gjør at den ikke blir nitrist allikevel. Beskriver samfunnssystemet på den tida, der har du den episk-historiske delen av det. ;) Om du liker den, er det mange Traven bøker å finne i bibliotekets arkiv. :)

http://www.bokhandleren.no/index.php?side=bokvisning&ID=17093

Ellers har du jo f.eks. Jung Changs "Ville Svaner" (Kina, tre generasjoner), Vikram Seth's "En passende ung mann" (India), Naguib Mahfouz' "Kairo-trilogien" (Egypt).

Ingen av mine forslag er "mer" enn drøyt hundre år tilbake i tid, vet ikke om det er nok for deg? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...