Gå til innhold

Å bruke baby om dyreunger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jamfør fisken nedenfor her...

Men det er jo helt teit å bruke baby om dyreunger? Baby er og blir små menneskebarn - og bør ikke brukes om dyr!

.....mener

Skrevet

- og dyr er ikke gravide - de er ddrektige! :-)

*går ned fra såpeboksen*

Skrevet

- og dyr er ikke gravide - de er ddrektige! :-)

*går ned fra såpeboksen*

Jøsseland, hva gjør du oppå såpeboksen da? :-)

Skrevet

Jøsseland, hva gjør du oppå såpeboksen da? :-)

*synger* Hei hei hei hei her kommer jenta som har vaska, hei hei hei hei her kommer jenta som, hei hei hei hei her kommer jenta som har vaska, sooooooom har vaska SEG!

http://en.wikipedia.org/wiki/Soapbox

Skrevet

*synger* Hei hei hei hei her kommer jenta som har vaska, hei hei hei hei her kommer jenta som, hei hei hei hei her kommer jenta som har vaska, sooooooom har vaska SEG!

http://en.wikipedia.org/wiki/Soapbox

Hehe - du har sikkert mer å bidra med her i kveld så du kan sikkert bli stående en stund til!

Skrevet

Hehe - du har sikkert mer å bidra med her i kveld så du kan sikkert bli stående en stund til!

Nei nå går jeg og legger meg! :-)

Får komme sterkere tilbake i mårra! :-D

Skrevet

Nei nå går jeg og legger meg! :-)

Får komme sterkere tilbake i mårra! :-D

Sweet dreams. ;o)

Gjest babyelefant
Skrevet

Baby betyr vel ikke noe annet en unge, så dyreunge og dyrebaby blir vel det samme.

Selvsagt er det best å bruke føll, (h)valp, kalv, killing osv der arten har slike ord for ungene.

Svanger / svangerskap bruker jeg ihvertfall både om dyr og mennesker, drektig bruker jeg vel bare om dyr.. Gravid, jeg kan si at en sjimpanse er gravid, i hvertfall.. Og om kjæledyr som er som familiemedlemmer.

Gjest No aqvarist
Skrevet

JEG BEKLAGER VIRKELIG PÅ DET STERKESTE!!! At jeg brukte ordet Baby om fiskeunger... etter 3 døgn uten søvn så husket eller visste jeg virkelig ikke hva jeg skulle skrive og det ble så teit som du beskriver!

En annen ting er også at jeg er lite nøye med hva eller hvordan jeg skriver her inne for det gidder jeg rett og slett ikke å bruke tid på! ;-) Selv om jeg vet det irriterer enkelte...

Men ja jeg vet det var teit å bruke ordet baby utenom en menneskebaby så jeg er fullstendig enig med deg!! :-)

Gjest No aqvarist
Skrevet

JEG BEKLAGER VIRKELIG PÅ DET STERKESTE!!! At jeg brukte ordet Baby om fiskeunger... etter 3 døgn uten søvn så husket eller visste jeg virkelig ikke hva jeg skulle skrive og det ble så teit som du beskriver!

En annen ting er også at jeg er lite nøye med hva eller hvordan jeg skriver her inne for det gidder jeg rett og slett ikke å bruke tid på! ;-) Selv om jeg vet det irriterer enkelte...

Men ja jeg vet det var teit å bruke ordet baby utenom en menneskebaby så jeg er fullstendig enig med deg!! :-)

By the way... som en under her skriver... BABYELEFANT! Hva sier du om det samme ordet da? ;-) Hadde vært morsomt å viss! He... he.. :-)

Skrevet

Så, så, du kan skrive akkurat hva du vil. Jeg forstår fint hva du mener. Om du er trøtt eller våken foretrekker vi faktisk din beskrivelse og ingen annen!

Koselig avbrekk i hverdagen og hvem kaller ikke sine dyr for søte baby eller ungen sin? Jeg gjør ihvertfall.

klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...