Gå til innhold

80 talls party!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i 80 talls party.. er jente hva i huleste skal jeg ha på meg?? Vil egentlig ikke gå i noe teit noe, for jeg skal rett til byen etter..men må vel ha med to skift da...

Skrevet

To skift er juks! Skal du på party, så skal du på party.

Jeg synes det er kjempeshow å se på hvis noen har kledd seg ut for en kveld. Og gutta, ja de kommer til å sverme som bier rundt blomster.....

Du kommer til å ha den mest fantastiske kvelden i ditt liv. Ikke ødelegg det med kjedelige klær!

ylvali1365381015
Skrevet

hvis du vil kjøre åttitalls som kan forenes med nåtidens mote.strømninger, ville jeg gått for sorte, trange dongeri supplert med overdel i sort og hvitt-stripet eller prikkete.

ellers var silkeaktige "storskjorter" in, gjerne i serise (en myk lilla-farge) og dessuten sorte longs i stedet for bukser.

øyensminken var karfigere enn nå, masse eyeliner, sort eller blå. og leppesiften var gjerne rosa brekt mot isblå... eller rett og slett nesten hvit-blå, dersom du vil ta den helt ut.øyenskygge og rouge var i kald pastell... vakkert! ;-)

avtagbare skulderputer er et must, det gikk langt innpå nittitallet før de mest avhengige kvittet seg med dem! ;-)

doctor martens-sko(army-akige sorte sko) eller spisse dansesko var tidsriktig. eller skyhøye pumps i knalle farger.

håret skulle være _stort_!

enten ved hjelp av permanent, tuppering eller krepp-tang.

korte jakker med skulderputer, eller a-linjeformede frakker var hot. eller skinnjakke, gjerne i knallblått!

herregud, for en glorete tid!

:-D

jeg var fjortis og storkoste meg med denne glamorøse, men akk! så smakløse moten! ;-)

kos deg på fest! :-D

Gjest mitt tips
Skrevet

Det er bare ha på seg det som er på moten nå - hehe ;) Hvis jeg skulle på byen hadde jeg tatt på meg pumps, leggings, kort jeansskjørt og en fin topp (ikke 80talls) med en gyselig typisk 80talls genser over som kan tas av før byturen. Da er du 80talls på vors og stilig på byen :)

Gjest mitt tips
Skrevet

Det er bare ha på seg det som er på moten nå - hehe ;) Hvis jeg skulle på byen hadde jeg tatt på meg pumps, leggings, kort jeansskjørt og en fin topp (ikke 80talls) med en gyselig typisk 80talls genser over som kan tas av før byturen. Da er du 80talls på vors og stilig på byen :)

Glemte si at du må bare stæshe på meg tilbehør og knallfarger på dette + sterk sminke. Men alt kan jo tas av hvis du ikke vil ut på byen sånn :)

Skrevet

Ball-genser! :D

Skrevet

Takk for fine tips og råd dere! :-)

Tror det blir dongeriskjørt med råååsa leggings så tar jeg med meg sorte høye støvletter når jeg går derfra og legger vekk leggingsene så blir jeg sikkert fin ute på byen også! ;-) Finner en prikkete topp eller stripete, det har jeg i skapet her... også tar jeg fram den gamle blekrosa skimmer lebestiften som jeg nok må blåse støv av! ;-) Kanskje krølle håret mitt skikkelig så det ser ut som om jeg har permanent og ta en "Grorud-palme" så blir jeg sikkert fin....hi hi... ja nå gleder jeg meg alikevel...dette blir gøy! :-) Tar gladelig i mot flere tips! Dere er så flinke!!! :-)

Skrevet

Tror det blir dongeriskjørt med råååsa leggings så tar jeg med meg sorte høye støvletter når jeg går derfra og legger vekk leggingsene så blir jeg sikkert fin ute på byen også! ;-) Finner en prikkete topp eller stripete, det har jeg i skapet her... også tar jeg fram den gamle blekrosa skimmer lebestiften som jeg nok må blåse støv av! ;-) Kanskje krølle håret mitt skikkelig så det ser ut som om jeg har permanent og ta en "Grorud-palme" så blir jeg sikkert fin....hi hi... ja nå gleder jeg meg alikevel...dette blir gøy! :-) Tar gladelig i mot flere tips! Dere er så flinke!!! :-)

Ikke ta bort noe før du skal til byen! Det er så feigt og dumt!

Tror du ikke at du er pen nok/attraktiv hvis du stiller i hele kostyme?

La forfengeligheten ligge for en kveld og bare nyt oppmerksomheten....

ylvali1365381015
Skrevet

der har du greia! :-D

det blir nok gøy, hvem kan kjede seg med sli en outfit? ;-)

kos deg!! og legg gjerne inn en rapport i etterkant: hva hadde de andre på seg?

synes det er morsomt at min ungdoms vår fremdeles er aktuell!

:-D selv om det er deilig at den tid er over....

Skrevet

Dersom du skal i åttitalls party MÅ du jo definitivt ha noe teit på deg - og halve morroa er jo å gå på byen etterpå i åttitallsklærne. Noe annet, er pinglete!

Slager: dongerybukse (helst Levis 501) med mange huller og gjerne lapper. Kombiner dette med en posete, bredstripet genser (helst BALL, men det er jo ikke bare å oppdrive i en fei). Tuper håret, ha i uante mengder sterk hårspray. Smink deg med blå eyeliner (lys blå) og mørk blå mascara, nesten hvit lebestift og to hakk for brun brunkrem.....

Alternative antrekk: Tights eller leggings med en svært stor skjorte med veldig bredt belte i livet (skjorten må være posete, ikke figurnær. Aller helst i cerise-rosa eller limegrønn.

Nettingtopp over BH eller liten topp og leggings....

Skrevet

Dersom du skal i åttitalls party MÅ du jo definitivt ha noe teit på deg - og halve morroa er jo å gå på byen etterpå i åttitallsklærne. Noe annet, er pinglete!

Slager: dongerybukse (helst Levis 501) med mange huller og gjerne lapper. Kombiner dette med en posete, bredstripet genser (helst BALL, men det er jo ikke bare å oppdrive i en fei). Tuper håret, ha i uante mengder sterk hårspray. Smink deg med blå eyeliner (lys blå) og mørk blå mascara, nesten hvit lebestift og to hakk for brun brunkrem.....

Alternative antrekk: Tights eller leggings med en svært stor skjorte med veldig bredt belte i livet (skjorten må være posete, ikke figurnær. Aller helst i cerise-rosa eller limegrønn.

Nettingtopp over BH eller liten topp og leggings....

Ikke limegrønn, men mintgrønn! Og så må du ha svære plastøredobber, enten store rundinger, eller noe som henger og dingler ned på skuldrene.

Og dressjakke med enorme skulderputer. Om du ikke har skulderputer, kan du bruke to små sofaputer... (vel nesten...)

Skrevet

Ikke limegrønn, men mintgrønn! Og så må du ha svære plastøredobber, enten store rundinger, eller noe som henger og dingler ned på skuldrene.

Og dressjakke med enorme skulderputer. Om du ikke har skulderputer, kan du bruke to små sofaputer... (vel nesten...)

Det spørs hvilke del av åttitallet man er på. En periode var det knallfarger (som lime - nesten selvlysende) - og så kom pastellene med mintgrønn og rosa i spissen :-)

Men plastdingeldanger er et must! Og sånne tynne "sølv" armbånd i massevis (helst mer enn 30) på armen, og massevis av ringer på fingrene...

Skrevet

Det spørs hvilke del av åttitallet man er på. En periode var det knallfarger (som lime - nesten selvlysende) - og så kom pastellene med mintgrønn og rosa i spissen :-)

Men plastdingeldanger er et must! Og sånne tynne "sølv" armbånd i massevis (helst mer enn 30) på armen, og massevis av ringer på fingrene...

Ja de armbåndene husker jeg! De bråkte på pulten og gjorde armen iskald!! Alternativt er skinnreimer i Morten Harket stil kanskje lettere å få tak i!

Lurer på hva vi skal ha i 2006 party om 20 år? Sæggebukser for gutta, og jeans som er så lave i livet at vi må frem med høvelen for jentene...?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...