Gå til innhold

treningstider kolliderer

Anbefalte innlegg

Gjest hva gjør vi
Skrevet

Jenta mi på ni går både på turn og fotball.

Turn to ganger i uka og fortball en gang. Fikk nettopp beskjed at fotballtreninga er på den ene av turndagene.

Hva gjør vi?

Hun har gått i flere år på turn og trives svært godt

Fotball begynte hun på i vår, men der går nesten samtlige av jentene i klassen og det er i lokalmiljøet.

Kan hun feks gå annenhver gang på fotball.

Synes det blir litt mye å være borte fra turn en av to dager i uka, mens fotballen har jo først høysesong med kamper når turn er ferdig

Skrevet

Det er ikke bare kampene som viktige vet du, det er sikkert frustrerende for mange på laget som stiller på samtlige treninger hele året om din datter da kommer bare på halvparten av treningene og alikevel får mye tid på banen.

Hun må vel kanskje ta sitt livs første skikkelige valg om hva hun vil da?

Skrevet

Enig med lillemus her.

Her er det enten fotball eller turn det skal satses på.

Ei så stor jente kan ta dette valget selv og må stå for det.Og det vil være en god erfaring for henne videre.

Skrevet

Det er ikke bare kampene som viktige vet du, det er sikkert frustrerende for mange på laget som stiller på samtlige treninger hele året om din datter da kommer bare på halvparten av treningene og alikevel får mye tid på banen.

Hun må vel kanskje ta sitt livs første skikkelige valg om hva hun vil da?

Jeg er enig.

Gjest hva gjør vi
Skrevet

Joda, hun er ei fornuftig jenta og har tatt et valg, det ble turn.

Men jeg som mor synes det er litt sårt, fotball er det et miljø rundt også. Både med at det er mange fra klassen, det er i nærmijøet. Hadde egentlig håpet hunne kunne gå på begge.

Synes det er viktig å være allsidig, selv var jeg så klønat i det meste. Og de har enda aldri hatt fotball på skolen i gymmen

Skrevet

Jeg synes at en niåring, i allefall inntil videre, må få lov til å være med på to fritidsaktiviteter. Først og fremst fordi hun liker turn så godt, og i tillegg at nesten alle venninnene er med på fotball (man skal ikke kimse av det sosiale der).

Du skriver: "Synes det blir litt mye å være borte fra turn en av to dager i uka, mens fotballen har jo først høysesong med kamper når turn er ferdig."

Fotballtreninger er viktige selv om det ikke er høysesong med kamper, så annenhver trening er kanskje litt i minste laget. Jeg tror jeg ville forklart situasjonen både for fotballtreneren og turntreneren og forhørt meg litt om de har forslag til løsninger.

Jeg mener det er fullt mulig å greie begge deler, men da må hun (i en overgangsperiode i allefall) være litt borte fra begge deler. Fordelingsnøkkelen skal ikke jeg prøve å finne opp, men prøv å finne en løsning.

Hun vil nok, i løpet av et år eller to (kanskje mye før), finne ut hva hun vil satse på, men hun må få prøve seg først.

Mener

Skrevet

En unge på 9 år som har fritidsaktiviteter (helst) 3 dager i uka?!?

Det dere gjør er å kutte ut den ene tingen. Det holder i massevis å være opptatt 1-2 dager i uka.

Skrevet

Det var dumt at hun måtte velge. Ei så ung jente har best av å ha alsidig trening og alsidig morro. Det er litt tidlig å spesialisere seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...