Gå til innhold

Dårlig service?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo planer om å få pusset opp badet, men det er ikke så lett ser det ut til. Jeg har lite med hjelp privat og tenkte jeg skulle få et firma til å hjelpe meg. Så langt har jeg sendt mail til både Comfort og Badeland (tror jeg de het), men de gidder ikke engang svare meg!

Ser ut til at jeg må gå for den løsningen jeg tenkte først alikevel. *Sukk* Hadde håpet jeg skulle få litt mer ut av badet, men det ser ikke sånn ut. Vil gjerne ha noen som kan stå for alt, fra rørarbeide, legging av flis/plater på vegger og oppsett av ny servant og innredning. Men det ser dårlig ut...

Skrevet

Finn deg et mindre, lokalt firma.

Jeg finner ingen. Mulig jeg er dårlig til å lete kanskje.

Noen som vet om et lite, lokalt firma i Trondheim som gjør dette? Må være autoriserte håndverkere altså.

Gjest ta en telefon
Skrevet

Det er mange håndtverkbedrifter som ikke er aktive på e-post. Ofte er de som tar avgjørelser sjelden på kontor, de fungerer med mobiltelefon og avtalebok med seg ute i "felten". Så jeg ville ringt, og evt fått et mobiltelefonnr til de som kan svare deg.

Det er dårlig service, ja. Men jeg tror ikke nødvendigvis det er en sammenheng mellom god service på slike henvendelser, og godt håndtverk, dessverre. Så prøv telefon først.

Skrevet

Håndtverkere svømmer i arbeid for tiden har jeg inntrykk av. Du må ringe dem, og høre om de kan komme og se på det. Blir nok litt ventetid, men det er verdt det, spør du meg. Bruk et pålitelig firma, så koordinerer de alt, og du slipper mye hodepine..

Dessuten er mange håndtverkere dårlige på det der med service - men bare de er gode til håndtverket sitt er det greit..

Skrevet

Min erfaring er at håntverkere ikke leser mail, av en eller annen grunn. Når vi har sendt inn henvendelser til elektriker og rørlegger, opplevde vi at to av ti mail ble besvart.

Når vi ringte, fikk vi svar, dog.

Så ring!

Skrevet

Min erfaring er at håntverkere ikke leser mail, av en eller annen grunn. Når vi har sendt inn henvendelser til elektriker og rørlegger, opplevde vi at to av ti mail ble besvart.

Når vi ringte, fikk vi svar, dog.

Så ring!

Men dette er jo store firmaer, ikke små håndverkere som opererer på egen hånd! De har jo svære, proffe hjemmesider og alt.

Skrevet

Men dette er jo store firmaer, ikke små håndverkere som opererer på egen hånd! De har jo svære, proffe hjemmesider og alt.

Jupp - det er vår erfaring med slike firmaer også - store firmaer, med proffe nettsider etc - men ikke proff i forhold til å behandle e-post

Skrevet

Jeg finner ingen. Mulig jeg er dårlig til å lete kanskje.

Noen som vet om et lite, lokalt firma i Trondheim som gjør dette? Må være autoriserte håndverkere altså.

Hva med å sjekke på Gule sider?

Lykke til:)

Skrevet

Tror jeg ville ha tatt meg en tur til et byggevarefirma som selger "alt". Synes å huske at Byggmakker kan formidle kontakt med rørlegger, fliselegger (tror de har noen som er de har knyttet opp til seg) osv. Mao du får en totalpakke med materialer og håndverker-tjeneste. Hvis ikke er telefon og fax neste hjelpemiddel. Lurt er det uansett å få et pristilbud/fastpris. Det har en tendens til å bli mye dyrere enn først antatt. Regninga for el-arbeidene på kjøkkenet vårt ble feks 3 ganger så dyr som de antok, så for oss hadde det lønt seg med en fastpris. Lykke til med oppussinga og håndverkerene!

Skrevet

Jeg er enig med Atene. Se om du finner deg et mindre, lokalt firma.

Jeg kjenner folk som brukte Comfort, og som kom kom opp i helt utrolige vanskeligheter. Badegulvet måtte tas igjen to ganger (pga feil helling), fliser ble lagt skjevt, etc. etc. Det ble en lang utsettelse og en "krangling" på pris som ikke var sann. (De bruker ofte underleverandører som ikke nødvendigvis ikke er verdensmestere.)

Jeg sier ikke at Comfort er sånn over hele linja, men et lokalt, lite firma (autorisert, selvsagt) er som regel lettere å kommunisere med - og de er ofte mer fleksible.

Lykke til med jakten!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...