Gå til innhold

Oppdatering på den innpåsliten mannen på bussholdeplassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig at noen av dere husker jeg var så oppgitt her for noen uker siden over en innpåsliten mann på bussholdeplassen - mange av dere mente at det var jeg som var den uforskammede, men nå skal dere høre hva som nettopp skjedde:

Jeg hadde satt frem kaffe til publikum, et gratistilbud vi har hos oss. Så satt jeg i telefonen med en kunde og plutselig får jeg se denne mannen (fra bussholdeplassen) inne på personalrommet! Han måtte ha vann i kaffen sin, måtte jeg jo skjønne! Så han hadde gått inn dit uten å spørre, hatt vann i vannkokeren og slått den på og sto der inne og ventet på at vannet skulle bli varmt.

Jeg sprakk selvsagt totalt og ba ham se til å pelle seg ut med en gang (jeg klarte å la være å banne, men det var sannelig bare såvidt!). Han nektet lenge og i det jeg skulle til å ta tak i ham fysisk så tok han med seg koppen og gikk. Jeg hadde sittet i telefonen i 3 minutter og han påsto at jeg "satt i telefonen hele tiden!"

Jeg sa at det er vann i vasken nede på toalettet, men der kunne han ikke hente vann for der tisset og bæsjet man.

Er det fremdeles jeg som er uforskammet? Eller er dere nå enige med meg i at denne fyren ikke helt har sine sosiale antenner i orden?!

Skrevet

Skjønte ikke helt jeg. Han kan vel ikke varme vann på toalettet?

Er det slik at dette er et buss-selskap som serverer kaffe til kundene?

Så var det tomt, og da gikk denne mannen inn på deres personalrom for å lage mer vermt vann til kaffen?

I så fall er det selvfølgelig frekt. Man går da ikke inn på personalrommet på noen arbeidsplasser der man ikke jobber.

Han måtte jo heller fått sagt fra til noen om at det ikke var mer vann.. Så fikk jo ansatte ordne opp i det.:)

Skrevet

Nå sa jeg aldri at mannen ikke manglet sosiale antenner. Det tror jeg ingen andre påsto heller.

Allikevel synes jeg man skal behandle mennesker med respekt og aksept, noe jeg fremdeles ikke synes du gjør.

Skrevet

Skjønte ikke helt jeg. Han kan vel ikke varme vann på toalettet?

Er det slik at dette er et buss-selskap som serverer kaffe til kundene?

Så var det tomt, og da gikk denne mannen inn på deres personalrom for å lage mer vermt vann til kaffen?

I så fall er det selvfølgelig frekt. Man går da ikke inn på personalrommet på noen arbeidsplasser der man ikke jobber.

Han måtte jo heller fått sagt fra til noen om at det ikke var mer vann.. Så fikk jo ansatte ordne opp i det.:)

Ikke akkurat buss-selskap, men personalrommet ligger sånn til at han må gå gjennom skranken for å komme inn dit ja.

Han kunne ikke varmet vann på toalettet, men det er varmt vann i springen der og da. Ellers venter man til de ansatte er ferdige i telefonen, man tar seg ikke til rette på den måten!

Skrevet

Nå sa jeg aldri at mannen ikke manglet sosiale antenner. Det tror jeg ingen andre påsto heller.

Allikevel synes jeg man skal behandle mennesker med respekt og aksept, noe jeg fremdeles ikke synes du gjør.

Hva hadde du gjort da om en fremmed gikk gjennom skrankeområdet på jobben din (om du har en slik jobb da) og inn på personalrommet og begynte å koke vann?

Klappet ham på skuldra og sagt at det var helt greit?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg synes du høres modig ut jeg.

Kan du gi meg en link til tråden?

Skrevet

Jeg synes du høres modig ut jeg.

Kan du gi meg en link til tråden?

Jeg orker ikke lete, men den lå på åpent forum for noen uker siden. Ikke husker jeg hva jeg kalte den heller. "Innpåsliten fyr" eller noe sånt sikkert.

Jeg kommer til å tilte hver gang jeg ser ham heretter! Jeg synes han er sylfrekk!

Skrevet

I alle dager, hvordan skal man behandle folk med aksept når oppdraget går ut på å få dem ut av et sted de ikke har adgang til?

Skrevet

Hva hadde du gjort da om en fremmed gikk gjennom skrankeområdet på jobben din (om du har en slik jobb da) og inn på personalrommet og begynte å koke vann?

Nei, jeg hadde sagt i fra at han ikke burde gå inn dit og at han burde ha ventet.

Denne mannen skjønner nok ikke slikt av seg selv, så da kan du forklare det på en vennlig måte.

Mette Marits Vonde Behn
Skrevet

Hei Lillemus, jeg leste din første "artikkel" om denne mannen uten å svare deg,men jeg skal i motsetning til mange andre gi deg full støtte.

Etter å ha lest dine innlegg og svar her må jeg vel beskrive deg som en fornuftig og reflektert person så jeg ser ikke noe gææærnt i ditt agerende på bussholdeplasen.

Og når han nå "bryter" en annen sfære så er jeg helt enig - vekk med pakket..

Han har tydeligvis tilnærmet seg deg i sitt eget hode og mener at han nå kan trå enda nærmere dine områder.

Sett opp gjerdene dine og markèr revir, det angrer indianerne på at de ikke gjorde den dag i dag.

Skrevet

Nei, jeg hadde sagt i fra at han ikke burde gå inn dit og at han burde ha ventet.

Denne mannen skjønner nok ikke slikt av seg selv, så da kan du forklare det på en vennlig måte.

Hvor vennlig skal man være da? Jeg sa jo først han "Her kan du ikke være, du må gå ut i lokalet"; men han nektet plent. Jeg var nødt til å bli streng og mer eller mindre jage ham ut - jeg hadde jo andre kunder i lokalene også.

Skrevet

Det var selvsagt frekt av han å ta seg til rette på personalrommet, men jeg hadde muligens fått han ut på en litt vennligere måte. Kanskje lettere sagt enn gjort, lunta blir jo kortere når man har en i vrangstrupen.

Skrevet

Hei Lillemus, jeg leste din første "artikkel" om denne mannen uten å svare deg,men jeg skal i motsetning til mange andre gi deg full støtte.

Etter å ha lest dine innlegg og svar her må jeg vel beskrive deg som en fornuftig og reflektert person så jeg ser ikke noe gææærnt i ditt agerende på bussholdeplasen.

Og når han nå "bryter" en annen sfære så er jeg helt enig - vekk med pakket..

Han har tydeligvis tilnærmet seg deg i sitt eget hode og mener at han nå kan trå enda nærmere dine områder.

Sett opp gjerdene dine og markèr revir, det angrer indianerne på at de ikke gjorde den dag i dag.

Takk for støtten. :o)

Skrevet

Det er fortsatt igjen _noen_ andre mulige løsninger mellom det å klappe noen på skuldra og si at det er OK og det å "Jeg sprakk selvsagt totalt og ba ham se til å pelle seg ut med en gang (jeg klarte å la være å banne, men det var sannelig bare såvidt!)."! ;-)

Jeg skjønner at dette er irriterende, og hans oppførsel var selsvagt ikke tolererbar.

Men jeg håper for min egen del at jeg hadde klart å la være å "sprekke", men hadde på en mer høflig men fortsatt bestemt måte sagt fra at han ikke kunne gjøre dette.

Skrevet

Det var selvsagt frekt av han å ta seg til rette på personalrommet, men jeg hadde muligens fått han ut på en litt vennligere måte. Kanskje lettere sagt enn gjort, lunta blir jo kortere når man har en i vrangstrupen.

Jeg måtte be ham gå ut mange ganger før han gikk ut. Ikke skjemtes han heller, han mente han var i sin fulle rett siden jeg satt i telefonen.

Skrevet

Det er fortsatt igjen _noen_ andre mulige løsninger mellom det å klappe noen på skuldra og si at det er OK og det å "Jeg sprakk selvsagt totalt og ba ham se til å pelle seg ut med en gang (jeg klarte å la være å banne, men det var sannelig bare såvidt!)."! ;-)

Jeg skjønner at dette er irriterende, og hans oppførsel var selsvagt ikke tolererbar.

Men jeg håper for min egen del at jeg hadde klart å la være å "sprekke", men hadde på en mer høflig men fortsatt bestemt måte sagt fra at han ikke kunne gjøre dette.

Jeg sprakk ikke første gangen jeg sa han måtte gå ut da, men han gjorde ikke tegn til å gå ut, men sto og ventet på at vannet skulle koke og skylte på at jeg var så opptatt.

Skrevet

Hvor vennlig skal man være da? Jeg sa jo først han "Her kan du ikke være, du må gå ut i lokalet"; men han nektet plent. Jeg var nødt til å bli streng og mer eller mindre jage ham ut - jeg hadde jo andre kunder i lokalene også.

At du sa noe før du sprakk totalt går ikke frem av hpvedinnlegget ditt.

Vi kan selvsagt bare bedømme situasjonen på bakgrunn av slik du forteller den, og basert på hovedinnlegget synes jeg det ser ut som om du -på grunn av at du allerede fra før hadde irritert deg over denne fyren - sprakk totalt uten å prøve en mildere tilnærming først.

Mette Marits Vonde Behn
Skrevet

Takk for støtten. :o)

Slik du beskriver mannen virker det som han har litt mindre håndbagasje enn oss andre eller er det bare de sosiale antennene som ikke er utvokst?

Skrevet

At du sa noe før du sprakk totalt går ikke frem av hpvedinnlegget ditt.

Vi kan selvsagt bare bedømme situasjonen på bakgrunn av slik du forteller den, og basert på hovedinnlegget synes jeg det ser ut som om du -på grunn av at du allerede fra før hadde irritert deg over denne fyren - sprakk totalt uten å prøve en mildere tilnærming først.

Jeg var ikke mild i min første kommentar, det skal jeg være den første til å innrømme, men jeg sa vel ganske strengt noe sånt som:"Her kan du ikke være, du må gå ut i lokalet!"

Skrevet

Slik du beskriver mannen virker det som han har litt mindre håndbagasje enn oss andre eller er det bare de sosiale antennene som ikke er utvokst?

Han er nok et grensetilfelle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...