Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha noen venner på vorspiel i kveld og tenkte jeg skulle lage litt tapas.

Hva anbefaler du å lage?

Skrevet

Så du skal lage noe god mat igjen, husker jo gourmetmiddagen din vet du.

Har ikke peiling på tapas jeg, men vil bare ønske deg lykke til med maten.Tør nesten ikke skrive hva vi skal spise idag..kyllingwiener i lompe (veldig, veldig sjelden mat her altså). MEN, utpå kvelden skal jeg pynte et lekkert ost og kjeksfat med en god rødvin!

Gjest jmasaasnm
Skrevet

Elsker tapas og lager det titt og ofte da med denne menyen:

1 Liten brødskive med leverpostei pyntet med agurk

2 litt makaroni m kjøttdeig i en liten skål

3 Hardkokt (halvt) med kaviar og persille

4 En kyllinving, et par striper pommes frites og liten klase ketchup i en liten skål

4 Oppskåret agurk med majones

Variasjonene er uendelige

Skrevet

Noen av mine favoritter, og som også er enkle er følgende:

Stekt chorizo med oliven og fetaost (det er bare chorizoen som skal steikes)

Bacondadler (surr litt bacon rundt steinfrie dadler og steik dem)

Chilimarinerte kongereker.

Godt brød.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg elsker å lage sånne små fingermat bordekninger! :-)

Sist jeg hadde gjester satte jeg frem tapinikjeks og et par gode oster (hvitløksbrie, krydder ost og en blåmugg) sorte oliven, grønne chillimarinerte, hele hvitløksfed, fetasnacks og soltørka tomat.

I tillegg lagde jeg deviledeggs. (kok egg, bland plommen med majo, sennep, tabasco, sitron, og litt krydder og putt deretter tilbake i halve egg)

Ellers er det jo mange rålekre små sandwicher..Jeg lager ofte komboene røkelaks rullet rundt kremost og asparges (gjerne på grønn pesto) eller baconsurret sopp på pate og sennep, med sylteargurk og oliven.

Friterte mais og rekekaker er også yummi småmat!..

Melonkuler er godt om man har en sweettooth etterpå.

Sånn rent foreksempel!

:-)

Skrevet

Jeg elsker å lage sånne små fingermat bordekninger! :-)

Sist jeg hadde gjester satte jeg frem tapinikjeks og et par gode oster (hvitløksbrie, krydder ost og en blåmugg) sorte oliven, grønne chillimarinerte, hele hvitløksfed, fetasnacks og soltørka tomat.

I tillegg lagde jeg deviledeggs. (kok egg, bland plommen med majo, sennep, tabasco, sitron, og litt krydder og putt deretter tilbake i halve egg)

Ellers er det jo mange rålekre små sandwicher..Jeg lager ofte komboene røkelaks rullet rundt kremost og asparges (gjerne på grønn pesto) eller baconsurret sopp på pate og sennep, med sylteargurk og oliven.

Friterte mais og rekekaker er også yummi småmat!..

Melonkuler er godt om man har en sweettooth etterpå.

Sånn rent foreksempel!

:-)

Kan jeg komme på middag hos deg en dag? ;)

laguna1365380434
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1159541566' post='3315548]

Kan jeg komme på middag hos deg en dag? ;)

Hehe..Hadde sikkert vært koselig det! :-) Får skrive innlegg om du skal på Oslotur, så får vi se!;-)

Skrevet

Hehe..Hadde sikkert vært koselig det! :-) Får skrive innlegg om du skal på Oslotur, så får vi se!;-)

Supert ;)

Tar med øl, jeg.. Hi hi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...