Gå til innhold

Rett på sykepenger?

Anbefalte innlegg

Gjest Syk ringevikar
Skrevet

Er ansatt som ringevikar, Arbeidsavtale ble inngått 6 uker før jeg ble syk (influensa/kraftig luftveisinf.-gikk til legen og fikk sykemelding i 2 uker), hadde første vakt 4 uker før jeg ble syk,MEN hadde ikke hatt noen vakter den siste uken rett før jeg ble syk, og hadde ikke avtale om flere vakter. Men ble oppringt mens jeg var syk og måtte si nei til flere vakter (så jeg har jo tapt inntekt pga sykdom). Har forstått at man må ha jobbet/vært ansatt i 4 uker for å ha rett på sykepenger, men teller man da fra første vakt jeg hadde eller fra arbeidsavtale/kontrakt ble inngått? Og må de fire ukene være rett før man blir syk, altså Har jeg opparbeidet meg rett til sykepenger fra arb.giver/trygdekontor selv om jeg ikke hadde jobbet akkurat uken rett før jeg ble syk? Eller måtte jeg ha jobbet den uken og for å ha rett på det?

Dette utgjør jo ikke allverdens, men det er jo greit å vite hva man har rett på synes jeg, ingen som kommer å forteller deg det i allefall :)

Gjest vaske og vaske
Skrevet

Du har vel neppe rett på noen penger når du ikke har avtalt noe arbeid.

Gjest Syk ringevikar
Skrevet

Du har vel neppe rett på noen penger når du ikke har avtalt noe arbeid.

Jo... de ser vel på hvor mye man har jobbet for å anslå tapt inntekt og beregne hvor mye man skal ha i sykepenger. Altså hvis jeg hadde tatt 3-4 vakter i uken, så ville de beregne at jeg ville fortsatt å gjøre det m jeg ikke ble syk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...