Gå til innhold

FU: Uhøflige nordmenn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er jo et hett tema for tiden, men noe som irriterer meg grenseløst som ikke har vært oppe til diskusjon her enda er oppførselen rundt bagasjebånd på flyplasser.

Folk går av flyet, bort til båndet og stiller seg så tett inntil de kommer, med unger og trillevogner og det som verre er rundt seg og venter til bagasjen dukker opp. Greit - bagasjebåndene er lange, men det er som regel ikke langt nok til at alle kan få sin lille private plass rett ved båndet. Derfor må sånne som meg som stiller meg litt i bakgrunnen strekke meg for å se når bagasjen min kommer, samt rydde unna folk for å komme til.

Hvis alle bare hadde stilt seg et par-tre meter vekk fra båndet kunne alle sett når deres bagasje kom, og enkelt tatt et par skritt frem og hentet det de skulle ha uten å måtte bølle seg frem.

Derfor spør jeg dere; hvor står du og venter på bagasjen din?

Skrevet

Det er sjelden jeg flyr, men de gangene jeg har gjort det, har det vel være nok plass til at alle kunne komme bort til båndet, tror jeg. Jeg trenger meg ikke på. Har som regel uflaks, slik at kofferten min er en av de siste som kommer.....

Skrevet

Inntil. Fordi jeg på 1.67 ikke ser over alle gubbene som stiller seg kloss inntil båndet, om jeg stiller meg noe meter ifra.

Skrevet

Jeg ser stort sett bagasjen på avstand og står ikke helt inntil båndet.

Skrevet

Jeg står et godt stykke unna utslippet (fatter ikke hva som feiler de som skal stå akkurat der bagasjen kommer ut - og det er jo flertallet), og et godt stykke bak folka som presser seg fram foran beltet - men med full oversikt.

Når jeg ser min bagasje komme prikker jeg en av skapningene foran meg på skulderen, sier unnskyld, jeg skal bare ta den kofferten der, blir sluppet fram til beltet, tar kofferten min, og går min vei.

Det er ikke bare fordi jeg er høflig, men det er jo også faen så upraktisk å stå helt inntil beltet og hele tiden måtte dytte på de andre presserne som står foran der og stresser. Ikke kan de se stort heller.

Skrevet

Sist jeg reiste med fly satte jeg meg ned på en benk med unger og trillevogn, så gikk mannen min og hentet bagasjen. Jeg tror han stod noenlunde nært båndet, men han er så høy så han pleier ikke stille seg klin inntil. Han ser jo båndet likevel.

Ellers er det jo et mareritt å holde styr på unger samtidig som man skal få bagasjen med seg etter en flyreise. Stapp fullt av folk som lemper tunge kofferter, og de går ikke av veien for å delje ned ungene mine med koffertene sine i farten. Så når jeg reiser alene med ungene, tar jeg som regel oppstilling langt bak, og venter til det verste kaoset har gitt seg. Da kan jeg plukke bagasjen min i ro og mak til slutt. Den blir jo ikke borte - den kjører bare noen ekstra turer rundt og rundt.

Skrevet

Jeg bruker å stå bak de som står og presser, selv om jeg irriterer meg grenseløst over de som har hele familien ståendes på rekke og rad, og som ser rart på deg når du spørr på en pen måte om du kan få ta kofferten din... og minsteungen står og glaner på deg med store øyner som om du skulle være fra en annen planet, og flytter seg IKKE så kofferten din blir med på den ekstar runden:S

Skrevet

Det er sjelden jeg flyr, men de gangene jeg har gjort det, har det vel være nok plass til at alle kunne komme bort til båndet, tror jeg. Jeg trenger meg ikke på. Har som regel uflaks, slik at kofferten min er en av de siste som kommer.....

Inntil. Jeg er 1.64 og koffertene mine skiller seg desverre ikke ut fra gjennomsnittet, så jeg STIRRER etter det lille gule båndet jeg har rundt hvert håndtak ...

Men er vi flere, setter de seg på benken og venter på mor!

Skrevet

Reiser jeg med alle barna, står jeg forholdsvis nært båndet, mens barna står litt bak og passer på hverandre og tralla og den bagasjen som kommer etterhvert.

Reiser jeg alene stiller jeg meg gjerne litt bak. Og jeg er enig med deg, det er vanskelig å både se og få tak i bagasjen da.

Reiser hele familien sammen, så er det bare 1 voksen som står og henter bagasjen. Vi andre står i bakgrunnene og tar i mot bagasjen som blir tatt av båndet.

Skrevet

Jeg pleier å stå litt fra pga jeg ikke vil være en sånn som står inntil :P

Ser noen skylder på høyden. Ja jeg er bare 166cm selv. Det er jo bare å ikke stille seg rett bak en sånn høy fyr da. Går an å se mellom folk. Vanligvis har jeg egentlig sluppet å ha noen foran, fordi jeg stiller meg på et sted hvor det ikke er så mange (fordi de ikke gidder å gå helt bort dit). Og har en helt vanlig svart trillekoffert. Men jeg kjenner den lett igjen. Hvorfor? Fordi jeg vet hvordan min koffert ser ut. Selv om mange ligner. Og dessuten har jeg en hvit tråd rundt det ene håndtaket på kortsiden, og en annen dings i det andre på langsiden.

Jeg har aldri tatt feil! :)

Gjest munter jeg
Skrevet

Jeg pleier å stå litt fra pga jeg ikke vil være en sånn som står inntil :P

Ser noen skylder på høyden. Ja jeg er bare 166cm selv. Det er jo bare å ikke stille seg rett bak en sånn høy fyr da. Går an å se mellom folk. Vanligvis har jeg egentlig sluppet å ha noen foran, fordi jeg stiller meg på et sted hvor det ikke er så mange (fordi de ikke gidder å gå helt bort dit). Og har en helt vanlig svart trillekoffert. Men jeg kjenner den lett igjen. Hvorfor? Fordi jeg vet hvordan min koffert ser ut. Selv om mange ligner. Og dessuten har jeg en hvit tråd rundt det ene håndtaket på kortsiden, og en annen dings i det andre på langsiden.

Jeg har aldri tatt feil! :)

hehe, jeg har ikke ledd så mye siden ho bestemor døde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...