Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag var dagen for UL.

Vi var veldig spente, og gledet oss stort.

Vi kom inn til en hyggelig lege dame, som først stilte en del rutine spm ol, før jeg la meg på benken og fikk magen full av glidemiddel...

Barnet ble oppdaget, og damen ble litt fortvilet, jeg sliter litt sa hun... Oi tenkte jeg...

Problemet var rett og slett at babyen vår lå og slappet skikkelig av. Med ryggen sin ut mot min mage. Det resulterte da i at vi ikke så en noenting, annet enn masse grått, og kroppsdeler bakfra.

Ansiktet var skjult, og det samme med resten av kroppen forfra. Vi fikk se ryggraden, noen tær, fingre og litt til, og alt så ut til å være i skjønneste orden. Og det er vi jo selvfølgelig glade for!

Terminen fra legen var satt til 26 februar, i dag ble den justert til 2 mars. Så nå må vi vente i spenning!

Konklusjonen er rett og slett at babyen vår er sjenert!

Etter som jeg har forstått er det egentlig bare vanlig med en UL, så sant ikke det er noe mistenkelig!?

Er det unormalt å gå til UL på egenhånd? Vi har lyst til å se babyen ordenlig.... ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247928-var-p%C3%A5-ul-i-g%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååååh så skjønt....Den lille er sjenert. *smelter*

Jeg hadde et risikosvangerskap og hadde derfor UL hver gang og det var koselig å se den lille vokse fra gang til gang.

Du kan bestille time hos en privatpraktisernde lege/gynekolog som har UL. Så kanskje du er mer heldig og Babyen har voskt fra seg sjenertheten....

Ønsker deg SÅ masse lykke til!

Så koselig!;-) At du skal ha barn, mener jeg.

Jeg har vært på 2 UL med hver av de 3 ungene jeg har. Grunnen var rett og slett at jeg kom for tidlig til UL, pga. at jeg ikke visste hvor langt jeg var på vei.. Jeg ble gravi dmed både p-piller, mini-piller og kobberspiral. Merket derfor ikke at mensen ble borte, ble bare kvalm, og fikk bekkenløsning _før_ jeg tok noen graviditetstest.

Mellomsten på seks år lå også sånn på UL. Skikkelig irriterende! Hun lå sammenkrølla, med beina under seg. Vi så iallefall en veldig fin ryggrad ;-)

Og heldigvis er hun ikke spesielt sjenert idag ;-)

Ja, jeg har lurt litt på å gå til en privat.

Jeg tror det er en i byen her hvor vi hører til, så jeg får undersøke litt der.

Ja, ryggraden så flott ut! ;o)

Ja, jeg har lurt litt på å gå til en privat.

Jeg tror det er en i byen her hvor vi hører til, så jeg får undersøke litt der.

Ja, ryggraden så flott ut! ;o)

Du får satse på 3D-UL hvis det finnes der du bor!

Vi var inne til mange undersøkelser senere i svangerskapet pga at babyen lå i seteleie, så vi fikk heldigvis noen glimt av resten av henne litt senere ;-)

Annonse

Jeg og samboer var enige om at hvis vi ikke fikk sett spiren skikkelig på UL, ville vi betale for en privattime noen uker etter.

Det behøvde vi ikke, jordmor fikk gått gjennom alt fra topp til tå og kjønn og alt. :-)

Men jeg skjønner deg veldig godt, og ville helt klart tatt en ekstra UL for egen regning. Det er utrolig moro og rørende å kunne se den som bor der inne, og de pengene er det verdt, mener jeg. :-)

Jeg og samboer var enige om at hvis vi ikke fikk sett spiren skikkelig på UL, ville vi betale for en privattime noen uker etter.

Det behøvde vi ikke, jordmor fikk gått gjennom alt fra topp til tå og kjønn og alt. :-)

Men jeg skjønner deg veldig godt, og ville helt klart tatt en ekstra UL for egen regning. Det er utrolig moro og rørende å kunne se den som bor der inne, og de pengene er det verdt, mener jeg. :-)

Vet du hva man må betale for å ta en Ul nr 2, på eget initiativ?

Vet du hva man må betale for å ta en Ul nr 2, på eget initiativ?

Du må gå privat, og det koster nok fort en 800-1000 kr.

Jeg har tenkt litt på om vi skal spandere på oss en 3D-ultralyd. Det koster nok ennå litt mer, men tenk så moro å ha skikkelig ansiktsbilder fra fosterstadiet.. Forutsatt at hun er like lite "sjenert" som sist, da. :-)

Gjest trultemor26

Du må gå privat, og det koster nok fort en 800-1000 kr.

Jeg har tenkt litt på om vi skal spandere på oss en 3D-ultralyd. Det koster nok ennå litt mer, men tenk så moro å ha skikkelig ansiktsbilder fra fosterstadiet.. Forutsatt at hun er like lite "sjenert" som sist, da. :-)

Jeg betalte 1000 kr for 3D-ul med snuppa for halvannet år siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...