Gjest vil bli tolk Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Blir det da vanskeligere å komme tilbake til jobb, enn om det skulle vært et annet yrke?. En jeg vet om er døvetolk. Hun var først sykemeldt et år etter at hun hadde begynt jobben. Etter to år har hun gått ut i svangerskapspermisjon. Er det sånn at hvis man først har lært et språk så sitter det. Eller vil det bli en stor tilvenningsprosess å gå tilbake til jobben som tolk?. Tenker at man kanskje glemmer mye når man ikke praktiserer det på et år. Spør om dette siden jeg lurer på om jeg skal bli tolk selv. 0 Siter
hidi Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Nei, det vil ikke være et problem. Har man først lært et språk detter det ikke ut så fort. Å være døvetolk må være en givende og interessant jobb... Lykke til 0 Siter
jubalong70 Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Nå vet jeg veldig lite om det å være døvetolk. Men jeg kan andre språk, og holder dem stort sett aktive ved å lese bøker på språkene. Ett av språkene har jeg ikke fått praktisert muntlig på maaaaange år, og har mistet en god del. Jeg forstår, men har vanskelig for å finne ordene selv. Men det er nå begrenset hvor mye man glemmer i løpet av 1 år også. Så bare gå i gang å bli tolk du! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Hvis du utdanner deg som tegnspråktolk er du såpass god i språket at du ikke glemmer det så raskt! Dessuten vil du trolig få praktisert språket også litt når du er hjemmeværende (treffer døve kjente f.eks.) Jeg skulle ønske jeg kunne blitt tegnspråktolk. Det virker som et flott og variert yrke og jeg har ennå ikke møtt tegnspråktolker som har sagt at de angra på yrkesvalget :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.