Gå til innhold

Kan bli "rusa" om man drikker kaffe på tom mage?

Anbefalte innlegg

jeg har drukket koffeinfri kaffe i mange år nå. i dag tok jeg meg en kopp vanlig kaffe for å våkne opp.

Føler nærmest at jeg har tatt speed. Har ikke spist noe særlig før jeg drakk kaffe heller.

Blir virkningen større om man drikker kaffe på tom mage?

Fortsetter under...

Annonse

jøss det visste jeg ikke. Men vet at de er vegetarianere.

Feil, ikke alle adventister er vegetarianere. De spiser ikke svin eller skalldyr, men de jeg kjenner spiser kylling, fisk, oksekjøtt.

Men de bruker ingen stimulerende midler, kaffe, røyk, alkohol etc.

Feil, ikke alle adventister er vegetarianere. De spiser ikke svin eller skalldyr, men de jeg kjenner spiser kylling, fisk, oksekjøtt.

Men de bruker ingen stimulerende midler, kaffe, røyk, alkohol etc.

Men inngår ikke vegetarkosten i deres livssyn?. En jeg ble kjent med en gang var adventist og hun spiste ikke noe kjøtt eller fisk.

Men inngår ikke vegetarkosten i deres livssyn?. En jeg ble kjent med en gang var adventist og hun spiste ikke noe kjøtt eller fisk.

Nei, det er feil. Mange adventister velger å leve vegetarisk, men ikke alle.

Er i meget nær familie med adventister og Jehovas vitner. For en motsetning!

Du er så vant til kaffe at du kjenner det ikke engang..

Sånn er det med de fleste av oss som drikker mye kaffe...

Jeg drikker lite kaffe pga søvnproblemer.

Joda, hadde den ikke virka, så hadde jeg slutta ;)

Jobber mye natt, å da er den ganske enkelt et must... Øynene er store som klinkekuler når dagvakta kommer, å snakketøyet går som en AG-3 :D

Kaffeklem fra

• 16 år senere...

Annonse

Kat-1 skrev (På 29.9.2006 den 21.15):

Jeg bøtter nedpå med kaffe :)

Gode greier.

Denne bøttingen med kaffe adventister ser på som usunt.  Og de mange ungår kaffen pga koffein som er avhengighetsskapende som kan føre til helseskadelig bøtting av kaffe slik du nevner her... 

AnonymBruker

Ja, det stemmer at koffein kan ha en mer intens virkning på kroppen hvis du drikker den på tom mage. Koffein kan passere gjennom tarmveggen og bli absorbert i blodet raskere hvis du ikke har spist mat, noe som kan føre til at du føler deg mer oppkvikket. Det kan også være at du føler deg mer påvirket av koffein hvis du ikke er vant til å drikke det, selv om du har spist mat. Det anbefales generelt å drikke kaffe med moderasjon, og det kan være lurt å ikke drikke for mye koffein på tom mage.

Anonymkode: ff0fc...4c7

Pils skrev (5 timer siden):

Denne bøttingen med kaffe adventister ser på som usunt.  Og de mange ungår kaffen pga koffein som er avhengighetsskapende som kan føre til helseskadelig bøtting av kaffe slik du nevner her... 

Du har svart et innlegg som er nesten 17 år gammelt, du venter vel ikke svar her? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...