Gå til innhold

Når slutte på pillen?

Anbefalte innlegg

Gjest ugjenkjennelig nå

Hei, vi har lyst å prøve bli gravide på nyåret. Vet det kan ta flere måneder og tilogmed år, men hvis planen likevel er å begynne å prøve i januar, når bør jeg da slutte på p-pillen - slik at kroppen er klar og mensen i god gang igjen? Noen råd?

Og er det slik at man er nødt til å regne seg frem til eggløsningsdagen...? Er ikke det stress og uromantisk? Det gjelder vel heller å elske ofte ;-) ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248015-n%C3%A5r-slutte-p%C3%A5-pillen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kuttet ut pillen siste november og trodde jeg måtte vente 6 mnd før jeg "kunne" bli gravid. Er nå 8 mnd på vei, så jeg ble gravid en gang i januar:) for meg tok det altså bare 4-6 uker så poden må ha blitt til på #første# forsøk:)

Lykke til!!

Du MÅ ikke slutte på pilla flere mnd. i forveien, men det KAN være en fordel.

Jeg sluttet på pilla siste uka av januar, og første uka i mars testet jeg positivt (ikke i år), så det kan også gå fort. Noen sier at kvinner er ekstra fruktbare rett etter pilleslutt.

Hvis du ikke ønsker å bli gravid før januar, så bør du ikke slutte med pillen før. Det er mange som blir gravide rett etter p-pille-slutt.

Samtidig er det mange som må prøve i årevis etter slutt også, så det er vanskelig å si.

Du behøver ikke å bedrive noe høyere matematikk for å øke sjansen for graviditet.

Eggløsning er 14 dager før du får mens. Har du nogenlunde regelmessig menstruasjon vet du jo når eggløsning er. Så kan man intensivere den seksuelle aktiviteten litt i dagene rundt eggløsning, hvis man ønsker. Eller man bare fortsetter i sitt vante "tempo".

Da vi skulle lage lillebror forførte jeg min kjære litt mer intensivt akkurat i de dagene jeg forventet å ha eggløsning. Det funket kjempebra, og vi fikk han til med en gang!!!

Annonse

Hvis du ikke ønsker å bli gravid før januar, så bør du ikke slutte med pillen før. Det er mange som blir gravide rett etter p-pille-slutt.

Samtidig er det mange som må prøve i årevis etter slutt også, så det er vanskelig å si.

Du behøver ikke å bedrive noe høyere matematikk for å øke sjansen for graviditet.

Eggløsning er 14 dager før du får mens. Har du nogenlunde regelmessig menstruasjon vet du jo når eggløsning er. Så kan man intensivere den seksuelle aktiviteten litt i dagene rundt eggløsning, hvis man ønsker. Eller man bare fortsetter i sitt vante "tempo".

Da vi skulle lage lillebror forførte jeg min kjære litt mer intensivt akkurat i de dagene jeg forventet å ha eggløsning. Det funket kjempebra, og vi fikk han til med en gang!!!

"Da vi skulle lage lillebror forførte jeg min kjære litt mer intensivt akkurat i de dagene jeg forventet å ha eggløsning. Det funket kjempebra, og vi fikk han til med en gang!!!"

Jeg har allerede advart gubben om at han skal få kjørt seg skikkelig neste uke. *s* Venter eggløsning ca. torsdag.

"Da vi skulle lage lillebror forførte jeg min kjære litt mer intensivt akkurat i de dagene jeg forventet å ha eggløsning. Det funket kjempebra, og vi fikk han til med en gang!!!"

Jeg har allerede advart gubben om at han skal få kjørt seg skikkelig neste uke. *s* Venter eggløsning ca. torsdag.

He, he. Min kjære kommenterte mot slutten av den "intensive" perioden at han følte seg som en avlshingst! Vel, i så fall en veldig flink en! For det ble et flott resultat.

He, he. Min kjære kommenterte mot slutten av den "intensive" perioden at han følte seg som en avlshingst! Vel, i så fall en veldig flink en! For det ble et flott resultat.

Ja, ikke sant? *s*

Min mann sier allerede at han føler seg brukt som avlshingst. *s*

Gjest Vidigal

Jeg kuttet ut pillen siste november og trodde jeg måtte vente 6 mnd før jeg "kunne" bli gravid. Er nå 8 mnd på vei, så jeg ble gravid en gang i januar:) for meg tok det altså bare 4-6 uker så poden må ha blitt til på #første# forsøk:)

Lykke til!!

Så heldig dere er.

Jeg sluttet med p-pillene i mai og enda ikke skjedd noe. 17 okt skal jeg ta blodprøve for å se om jeg har eggeløsning og nok progesteron i kroppen... uff, det er utrolig kjedelig å gå og vente. Men legen lovet oss at jeg vil være gravid før jul... men vi får vente og se.

Men lykke til med fødselen og kos dere masse ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...