Gå til innhold

Graviditet og badebomber

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har fått en masse deilige dusj og badeprodukter av min kjære som har vært ute på reise. :-) Blandt annet så lå det 2 badebomber til bruk i badekaret oppi pakken. Vet jeg har sett et sted at gravide ikke skal bruke badebomber, er det noen som vet hvorfor?? :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248038-graviditet-og-badebomber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste jeg kan tenke meg er at det er fordi de kan inneholde eteriske oljer som kan ha en virkning som ikke er bra for babyen. Basen i en badebombe er jo som regel bare bakepulver og sitronsyre og av og til maismel. Så tilsettes urter og dufter. Om de er kjøpt innen EU er det ikke alltid så greit å vite om de inneholder eteriske oljer heller, for merkeforskriften sier at alle dufter skal merkes PARFYME og at det er de enkelte duftkomponenter som skal angis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...