Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei mette! jeg er 53 år og har nå brukt hormontabl.i 4 år. første tablettene jeg brukte var "trisekvens",i 2 år.

gikk så over til "kliogest"(?).brukte de i ca 1 år.så anbefalte min doktor en ny type;"activelle". fikk store blødninger,gikk til gyn,men alt ok ifølge han! prøvde å slutte helt med disse,men fikk da veldige hetetokter,derfor har jeg begynt med "act" igjen.

jeg har nå store blødninger 1 gang i mnd,i tillegg små hver dag.legen mener der går over etter et halvt års tid. hva tror du?

takk for svar!

mvh loretta

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24805-hormontabletter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du har brukt Trisekvens i 2 år, Kliogest i 1 år og nå Activelle i 1 år? Dine blødninger burde da være stoppet med Activelle. Det gjør det vanligvis etter 3-4 måneder forutsatt at du er minst ett år etter siste menstruasjon

Hadde dine menstruasjoner stoppet da du begynte med Trisekvens? Hvis det ikke var tilfelle, er det mulig at du ikke er kommet i overgangsalder enda og har dine egne menstruasjoner fortsatt. Da bør du holde pause med hormoner i et par måneder og se om du blør uten hormoner, evt få tatt en blodprøve for å se om du er i overgangsalderen. Hvis du blør helt uregelmessig uten hormoner, bør du få undersøkt livmorslimhinnen hos en gynekolog.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24805-hormontabletter/#findComment-104287
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...