Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dilla på ost.Kan jeg spise Normanna ost fra Tine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA!!!! Du kan spise 99,9% av alle oster i Norge. Les på etiketten om du er usikker. Står det ikke noe om at den er pasteurisert, så velger du en annen. Men som sagt, omtrent alle oster i Norge er pasteurisert, så problemet er nesten ikke-eksisterende.

Skrevet

Ja. Alle norskproduserte oster er pasteurisert.

Men Normanna er jo en muggost, og skal vel derfor intas fersket mulig iallefall...

Skrevet

Men Normanna er jo en muggost, og skal vel derfor intas fersket mulig iallefall...

Er den ikke apsteurisert eller er det muggen man skal holde seg unna?

Ingen ekspert på muggost, akkurat ;-)

Skrevet

Er den ikke apsteurisert eller er det muggen man skal holde seg unna?

Ingen ekspert på muggost, akkurat ;-)

Alt som er utpasteurisert bør man holde seg unna, samt muggoster. (mener jeg å huske)

Skrevet

Nei. Du skal holde deg unna blåmuggoster og oster som ikke er pasteuriserte.

Taleggio er et hett tips. :)

Skrevet

Jeg sendte mail til Tine da jeg var gravid. Husker ikke hva slags ost det dreide seg om, men det stod ikke på den om den var pasteurisert eller ikke. Husker ikke helt svaret jeg fikk, men du kan sikkert gjøre det samme. Fikk hyggelig svar fort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...