Gå til innhold

Når flytte sammen?

Anbefalte innlegg

Gjest trøndermann

Hei,

Er en mann i slutten av 20 årene som har funnet meg ei herlig jente... har ikke vært samboer før, men har lyst til det nå..

Hvor lenge er man sammen før det er naturlig å prøve å bo sammen? Har som sagt ingen erfaring med samboer, så er litt "skremt"...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248221-n%C3%A5r-flytte-sammen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen regel for det, men haster det slik da? Dere er jo svært unge og det å bo i sammen gir mange forpliktelser i alle retninger.

Kan hende det er like lurt å nyte den tiden dere har som kjærester i stedenfor å dra på seg endel andre type problemer som plutselig forplikter mye mer.

Men vil hun flytte sammen med deg da og ikke bare være kjæreste?

Viktig at begge vil dette og ikke minst forstår hva det innebærer.

Men snakk med henne og bli enig om hva dere virkelig vil gjøre.

Jeg er et lite tiår eldre enn deg og har vært sammen med min kjære i 16 mnd i disse dager. Hadde tingene ligget litt bedre til rette (barn, jobb osv) så hadde vi flyttet sammen for noen mnd siden antar jeg. Vi har snakket om det vi også, men foreløbig får vi det ikke til, dessverre.

Dere bør vel sette dere ned og snakke seriøst om det, ikke minst om økonomi og evt. eierforhold på leilighet/hus. Selv om saboerkontrakt og sånt er kjempekjedelig så er det også kjempeviktig!

Noen flytter sammen etter en dag (som Flisa), selv om det vel er nokså uvanlig, andre venter i årevis. Hva som er riktig for dere er det bare dere som vet.

Finnes ikke noe fasitsvar på det.

Jeg flyttet sammen med mannen etter 7 mnd, men da hadde vi egentlig bodd sammen i praksis leng allerede.

Jeg syns du skal kaste deg ut i det! Funker det så er det supert, og funker det ikke så er det jo like greit å komme seg videre. Eller?

Men dere trenger jo ikke kjøpe hus, bil og bikkje sånn med en gang da :o)

Annonse

• 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...