Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har det vondt. Kjæresten min har nettopp brutt forholdet på grunn av at hun er forelsket i en annen. Denne jenta er alt for meg. Jeg klarer ingenting lengre. Vi har vert sammen i over et år og jeg har alltid vært trygg på at hun elsker meg og så skjer dette. I dag har jeg grenet uavbrutt og jeg vet ikke hvor mye lengre jeg takler dette. Vet det høres klisjè aktig ut men jeg har ingen grunn til å stå opp lengre. Klarer heller verken sove eller spise. Alt jeg før har satt pris på er blitt verdiløst. Er det mulig å få noen oppløftende legemiddel om en spør legen sin fint? Mvh....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248232-k%C3%A6rlighetssorg-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Baugspryden

Sender en *trøsteklem* til deg.

Vet hvordan det føles. Og selv om det føles som du ikke takler det, tror jeg nok du gjør det. Dette er en del av livet, og du kommer over det. Synes ikke man skal bruke medisiner for å takle kjærlighetssorg, men hvis det er ekstremt (hvis du har det tungt i livet ellers også) går det an å ta opp med lege.

Du får også johannesurt uten resept hos helsekost (dette er en mild antidepressiva, men det bør avtales med lege)

:)

Gjest pittpottnøtt

Klem til deg fra meg!

Prat med venner/ kompiser/ slekninger om hvordan du har det...

Bruk de du har rundt deg.

Gråt på skuldera deres...gode venner tåler det...

Men ikke svartmal eksen din...bare få fram sorgen i deg.

Med det så letter du også sorgen din...

Å miste noen føles ut som et dødsfall...å da må du slipppe ut sorgen din...

klemframeg

Gjest sitter i samme båt

Hei på deg.

For et halvt års tid siden ble mitt forhold over. Det hadde vart i 6 år.

Tro meg når jeg sier det blir bedre. Nå er du midt i sjokkfasen og alt kan føles håpløst og at du vil gjøre alt for å dempe den grusomme følelsen. Har vært der selv! Jeg trodde ikke at jeg noen gang ville føle meg glad igjen, men livet går videre faktisk! En må bare ikke grave seg ned i sorgen alt for lenge. La deg selv få grine ut og sørge i ditt eget tempo, men ikke grav deg ned. Og ikke tro at å få medisin av legen vil gjøre ting bedre. For alt du trenger er tid! Ikke noe kustig stimuli fra legen.

Vær med venner, tren, gå på kino, reis bort osv. Hold deg litt aktiv. Livet stopper IKKE her skal jeg love deg. Selv om du ikke tror meg kanskje, lover jeg at du etter hvert vil føle deg bedre. Vet hva jeg snakker om.

Lykke til og husk du ikke er alene i din situasjon

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...