Sukk Skrevet 15. april 2001 Skrevet 15. april 2001 Det er visstnok en av jeg-funksjonene. Hva betyr det og hva innebærer det egentlig i praksis? Håper noen gidder å svare :-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. april 2001 Skrevet 15. april 2001 I jeg-styrke ligger bl.a. at en opprettholder en voksen adferd (i motsetning til regresjon) og opprettholder evnen til å fungere både sosialt og i arbeid selv om en utsettes for noe ubehagelig/frustrerend/"at livet går en imot". Dysforisk affekt betyr kort og godt trist, deprimert, nedstemt, tungsint. Toleranse for dysforisk affekt blir da første og andre avsnitt satt sammen. 0 Siter
Sukk Skrevet 15. april 2001 Forfatter Skrevet 15. april 2001 I jeg-styrke ligger bl.a. at en opprettholder en voksen adferd (i motsetning til regresjon) og opprettholder evnen til å fungere både sosialt og i arbeid selv om en utsettes for noe ubehagelig/frustrerend/"at livet går en imot". Dysforisk affekt betyr kort og godt trist, deprimert, nedstemt, tungsint. Toleranse for dysforisk affekt blir da første og andre avsnitt satt sammen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.