bilgale Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Hei! Vi er et samboerpar som begynner å slite sammen når det gjelder sex livet. Vi har vært sammen i snart åtte år og vi har egentlig ikke noe sex liv. Han har sine lyster som vanlig, men jeg har mistet mine totalt. Det skjer ingenting når han tar på meg e.l. Vi har egentlig aldri hatt et fresht intimliv sammen. De første årene hadde vi vel sex kanskje en gang i uken. De to siste årene nå så har det blitt kanskje en gang hver tredje måned eller liknende. Jeg har veldig lyst på sex,men ikke med han.. Vi har et veldig bra forhold ellers, kommer meget fint overens med hverandre. Dette har begynt å slite veldig på oss begge,men jeg er iferd med å gi opp. Lurer da på om det finnes et håp for oss? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248294-desperate/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 At du har lyst på andre enn ham tyder på at det ikke er noe fysiske årsaker til at lysten din har forsvunnet. Antagelig er det spenneingen i parforholdet som er på et lavmål, kanskje fordi hele sexlivet har blitt så forutsigelig at du vet alt som kommer til å skje. Eller kanskje du har dårlige sexopplevelser som har satt sine spor og påvirker lysten din. Spenning kombinert med sansing er jo de viktigste ingrediensene for den gode sexen. Kanskje den gode sexen kan komme tilbake til dere dersom du finner ut av hva som gir deg spenning, og ved at dere får større variasjon i hva dere foretar dere seksuelt. Det hjelper mye å være 100 prosent ærlige overfor egne behov og klare å formidle disse til ham på en konstruktiv måte. Det kan også være enklere om dere søker profesjonell hjelp fra en sexolog for å komme videre.En sexolog vil være med på å få i gang en prosess og gi dere både øvelser som går på både det mentale og fysiske planet, mens dere leter etter hva som er den gode sexen for dere begge. Når dere får avdekket dette og dere får sexen på skinner igjen er det viktig at du får flest mulig, best mulige sexopplevelser med partneren din. Det vil forsterke lysten og gjøre at du tenner sterkere og raskere. Men vær forbedredt på at det kan ta tid å få tilbake spenningen dere imellom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248294-desperate/#findComment-1950460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bilgale Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 At du har lyst på andre enn ham tyder på at det ikke er noe fysiske årsaker til at lysten din har forsvunnet. Antagelig er det spenneingen i parforholdet som er på et lavmål, kanskje fordi hele sexlivet har blitt så forutsigelig at du vet alt som kommer til å skje. Eller kanskje du har dårlige sexopplevelser som har satt sine spor og påvirker lysten din. Spenning kombinert med sansing er jo de viktigste ingrediensene for den gode sexen. Kanskje den gode sexen kan komme tilbake til dere dersom du finner ut av hva som gir deg spenning, og ved at dere får større variasjon i hva dere foretar dere seksuelt. Det hjelper mye å være 100 prosent ærlige overfor egne behov og klare å formidle disse til ham på en konstruktiv måte. Det kan også være enklere om dere søker profesjonell hjelp fra en sexolog for å komme videre.En sexolog vil være med på å få i gang en prosess og gi dere både øvelser som går på både det mentale og fysiske planet, mens dere leter etter hva som er den gode sexen for dere begge. Når dere får avdekket dette og dere får sexen på skinner igjen er det viktig at du får flest mulig, best mulige sexopplevelser med partneren din. Det vil forsterke lysten og gjøre at du tenner sterkere og raskere. Men vær forbedredt på at det kan ta tid å få tilbake spenningen dere imellom. Hei! Takker for rask respons. Problemet er at jeg ikke vet hva jeg vil ha. Jeg har den innbilningen at andre kan gi meg det og ikke han jeg er sammen med. Det har nå gått så langt at vi ikke sover sammen under samme tak for øyeblikket. Hvordan skal dette gå så lenge det tar en god stund før sexen er oppe å går igjen? Finnes det noen sexologer i Østfold som vi kan snakke med? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248294-desperate/#findComment-1952314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.