Gjest intimitetsproblemer Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg skal ikke være så innbilsk at jeg tror at mine problemer er så mye større enn alle andres, men noen ganger føler jeg det som om jeg har trukket det aller korteste strået når det gjelder sex og intimitet. Jeg er en mann i midten av 20-årene som er forlovet med en herlig jente som er 4 år yngre enn meg. Vi har det så bra sammen, men jeg føler at den intime delen av forholdet er problematisk. Først litt bakgrunnshistorie: i vårt forhold er det hun som helt klart har mest sexerfaring - hun har en sexdrift som kunne slitt ut den mest macho mann, og har et så avslappet og bekymringsløst forhold til sex og intimitet at jeg bare må måpe i beundring. Jeg, på den annen side, har ikke vært seksuelt aktiv et helt år en gang. Jeg slet mye med det faktum at jeg fortsatt var jomfru i såpass høy alder - det var faktisk blitt nærmest en besettelse, og jeg kontaktet jenter åpent med det formål for øyet å bli kvitt jomfrudommen. Jeg fant ei som var villig til å hjelpe - og siden jeg ikke fikk det til å funke med kondom og ho gikk på p-sprøyta, ble vi enige om å prøve uten. I løpet av 4 samleier, ble hun da altså gravid - dette fikk jeg vite rett før jeg møtte min forlovede, til min store skrekk. Videre fikk jeg nå i sommer vite at min forlovede også hadde blitt gravid (med tvillinger, faktisk) ved hjelp av meg - til tross for at hun gikk på p-piller - men at hun hadde tatt abort uten å si noe til meg fordi hun ikke ville vippe meg over kanten siden hun visste at jeg slet med å akseptere den første graviditeten jeg forårsaket. Og dette er jeg veldig takknemlig for. Den andre graviditeten falt igjennom den også, i 8. måned, og selv om det selvfølgelig er tragisk for jenta det gjelder må jeg innrømme at jeg er en smule lettet. Det jeg sitter igjen med er en slags angst for å gjøre min forlovede gravid igjen, selv om hun nå har byttet prevensjonsmiddel. Kondom er ikke et alternativ, av grunner jeg skal komme tilbake til. På toppen av dette ligger min generelle sperre når det gjelder sex og intimitet: for min forlovede er det noe enkelt og uproblematisk, mens for meg er sex og intimitet en svær, komplisert affære som jeg må sloss med hver eneste gang jeg skal ta stilling til det. Jeg har problemer med å akseptere og nyte det jeg selv liker, og opplever i tillegg en nærmest lammende skrekk for ikke å oppfylle hennes ønsker. Det er sjelden jeg blir opphisset nok til at jeg greier å gjennomføre et samleie, enda sjeldnere jeg greier å oppnå orgasme og hvis jeg skulle merke en begynnende ereksjon gjør jeg mitt beste for å skjule den rett og slett for å slippe å skulle sloss med problemstillingen. På egen hånd, derimot, har jeg ingen problemer med hverken ereksjon eller orgasmer eller noen ting. Jeg fantaserer om min kjære til den store gullmedaljen - problemene oppstår først når hun skal inkluderes. Så over til den fysiske delen av mitt problem. Jeg har veldig kort forhud - den ligger permanent bak penishodet. Det kunne se ut som om jeg var omskåret, men det er jeg ikke. Dette har ført til at huden på penishodet har blitt herdet, og mindre følsomt - noe som igjen fører til at en kondom fjerner absolutt all følsomhet i penishodet, og det blir komplett umulig å få brukt penis til noe som helst. I tillegg blir jeg alltid veldig sår under forhuden, selv med glidemiddel. Dersom jeg skal bruke tilstrekkelig med glidemiddel for å unngå sårheten, blir det ikke nok friksjon til at jeg greier å oppnå orgasme eller en gang holde på ereksjonen. Summa summarum er sex for meg slik det er nå alt for mye bryderi, problemer og smerte til at det er verdt det. Jeg greier å holde forloveden tilfredsstilt med fingre, leker og kos (hun påstår i hvert fall det), men det tærer på når jeg har såpass store problemer med emnet. Det var mange problemstillinger på en gang her, og om ikke jeg får svar på hvert enkelt lille spørsmål jeg stiller, så er hovedspørsmålet mitt i hvert fall: hvordan snu dette til noe bedre? Jeg og forloveden har pratet om det, og det beste alternativet vi har kommet til er ta tiden til hjelp, men jeg vet ikke? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248338-problemer-med-intimitet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 De fleste av problemene dine ligger i hode ditt. Du slipper deg ikke løs og nyter. Kåtheten din må dyrkes og stelles med, du kan ikke skjule ereksjon og forsøke å legge bånd på deg. Seksualiteten må brukes og nytes, gjør du ikke det så vil den legge seg i dvale og mer eller mindre dø. Jo mer sex du har, jo mer lyst på sex vil du få og omvendt. Som sagt, du må endre innstilling til dette. Det sier jo seg selv, så lenge du får ereksjon når du er alene, men at dette stopper opp når du er sammen med henne. Du må med andre ord slippe deg løs, rist av deg hemningene og jobb med det psykiske. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248338-problemer-med-intimitet/#findComment-1946999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest streker paa veggen..! Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Men...hallo.. bruk kondom... Også får du hjelp til og komme etter at dere har pult litt på andre måter.. Slutt og lek med det der når du ikke vil ha barn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248338-problemer-med-intimitet/#findComment-1947037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Men...hallo.. bruk kondom... Også får du hjelp til og komme etter at dere har pult litt på andre måter.. Slutt og lek med det der når du ikke vil ha barn. Det kan jo være at han blir slapp hvis han bruker kondom. Det er vistnok ikke uvanlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248338-problemer-med-intimitet/#findComment-1947755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Jeg lurer på om ikke kjernen i problemet ditt er nettopp angst for ikke å tilfredstille din kjære som du skriver i en setning her. Når prestasjonsangsten er såpass tilstedeværende går det ofte ut over gleden over sexen og evnen til å leke i seksuelle sammenhenger. Det kan til og med gå ut over følelsen i kjønnsorganet. Blir menn usikre nok, kan det resultere i at penis trekker seg inn i kroppen. Det er også mulig du onanerer så kraftig at det går ut over følsomheten i penis. Du får mer følsom penis dersom du behandler den mer forsiktig og legger om onanimønsteret ditt. Så tilbake til usikkerheten din. Eller kanskje det går så dypt at det er angst vi snakker om. En naturlig reaksjon på angst er å trekke seg unna. Urmannen løp ofte for livet. Da var det viktig at hans mest sårbare område på kroppen var minst mulig fremtredende, noe som førte til at penis ble mest mulig usynlig i truende sammenhenger. Inn i kroppen er det beste stedet penis kan forsvinne. Den enkleste måten for deg å komme over problemene dine er antagelig å bli trygg i erotiske situasjoner. Lærer du deg det som trengs, slik at du får større selvtilllit, vil jeg tro de andre problemene forsvinner av seg selv. Men større trygghet kommer ikke av seg selv. Det hjelper ofte stort å få til en god kommunikasjon mellom deg og kjæresten din, slik at du vet hva hun liker og du blir trygg på hva du skal gjøre for å tilfredstille henne. Du kan også prøve å spe på med kunnskap fra seksualopplysningsbøker, evt. at du tar kontakt med en sexolog som sammen med dere begge finner ut av begges tenningsmønster, lyster og grenser, og klagjør og forsterker det seksuelle handlingsrommet dere har som par. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248338-problemer-med-intimitet/#findComment-1950462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.