NeaNoor Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jenta over er fullstendig klar over hva det å innrømme utroskap kan medføre. Det medfører ikke bare at hun muligens blir singel, men det betyr også at de fleste rundt henne, venner, familie, osv, får vite om sviket, at det var hun som var utro, og utroskap er fortsatt lite anerkjent blant folk flest - i hvert fall med mindre personen man er utro mot er en konemishandlende psykopat. Og det vet selvfølgelig alle som er utro. Derfor blir det syltynt å bable i vei om sin gode vilje ved å skåne den forsmådde part mot sannheten, når det i realiteten er seg selv og sitt gode navn og rykte de forsøker å verne om med all kraft. Det er helt utrolig. Men det verste er at de sannsynligvis har lurt seg selv til å tro på egen ralling. Jeg er helt enig. Og hun mener jo at hun faktisk gjør ham en tjeneste ved å holde kjeft. Ærlig talt... Han bør da så absolutt få sjansen til å ta stilling til dette. Vurdere om han ønsker å fortsette forholdet når dette har skjedd. Jeg mener at den avgjørelsen bør være opp til HAN nå, og ikke henne. Er jo hun som har gjort noe galt her. Selvsagt er det en jævlig følelse og tenke på at det ikke bare er han som vil få vite det om det kommer ut, men mest sannsynlig venner og familie også. Men slikt er man jo klar over lenge før man begynner å tenke på utroskap. Og jeg skjønner ikke de som sier de ikke ville ha visst det om partneren var utro. Jeg ville absolutt ha ønsket å få vite det. For han ville jo da vært en annen enn den jeg valgte å leve sammen med, og det måtte jeg ha fått lov til å ta stilling til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248375-utro-kan-man-leve-videre-med-det-uten-%C3%A5-fortelle/page/3/#findComment-1947898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg er helt enig. Og hun mener jo at hun faktisk gjør ham en tjeneste ved å holde kjeft. Ærlig talt... Han bør da så absolutt få sjansen til å ta stilling til dette. Vurdere om han ønsker å fortsette forholdet når dette har skjedd. Jeg mener at den avgjørelsen bør være opp til HAN nå, og ikke henne. Er jo hun som har gjort noe galt her. Selvsagt er det en jævlig følelse og tenke på at det ikke bare er han som vil få vite det om det kommer ut, men mest sannsynlig venner og familie også. Men slikt er man jo klar over lenge før man begynner å tenke på utroskap. Og jeg skjønner ikke de som sier de ikke ville ha visst det om partneren var utro. Jeg ville absolutt ha ønsket å få vite det. For han ville jo da vært en annen enn den jeg valgte å leve sammen med, og det måtte jeg ha fått lov til å ta stilling til. Jeg er selvfølgelig helt enig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248375-utro-kan-man-leve-videre-med-det-uten-%C3%A5-fortelle/page/3/#findComment-1947919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Så sikker på at hun ødelegger livet hans ved å si det? Kanskje hun heller ødelegger livet hans ved å ikke si noe. Så får han vite det senere og da samtidig får vite at forholdet bare har vært en løgn fra hennes side. Det ville vært værre for min del i vertfall.. Det kan man aldri vite. Men å fortelle bare for å "lette sin egen samvittighet" er egoistisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248375-utro-kan-man-leve-videre-med-det-uten-%C3%A5-fortelle/page/3/#findComment-1948689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandex Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Skjønner "problemet ditt" Men nei... jeg hadde valgt å ikke fortelle det.. så sant det er en engangsforeteelse - og ikke en som du har tenkt å få et forhold til. Om du har tenkt å bli i det forholdet du er, og samvittigheten ikke gnager deg for mye.. så synes jeg at du ikke bør fortelle det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248375-utro-kan-man-leve-videre-med-det-uten-%C3%A5-fortelle/page/3/#findComment-1948695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest I dine sko Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Synes du skrev først at du ikke angret.. Men du gjør det i dette innlegget? Da forveksler du nok meg med hun som skrev hovedinnleggt. Jeg har aldri sagt at jeg ikke angrer. Tvertimot var det dette jeg advarte "planlagtutro" om. At anger og skyldfølelse kunna komme senere selvom hun ikke følte det her og nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248375-utro-kan-man-leve-videre-med-det-uten-%C3%A5-fortelle/page/3/#findComment-1948945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest I dine sko Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Det er det dummeste jeg hører at folk sier at de har vært utro til partner for å lette egen samvittighet. Selvsagt ikke, det er vanskelig å si det, vanskelig å ta konsekvensene. Men mange er feige og tar den lette utveien som er å tie. Også later de som de er martyrer som går rundt og har det så ille og bærer på hemmeligheten. Det de egentlig gjør/har gjort er å feige ut og ikke tør, rett og slett. Man forteller ikke for egen del, man tier for egen del. Man forteller for partners del, og lar partner ta et valg, viser ærlighet osv. Folk som sier de ikke vil høre om partner er utro er i mine ører rare, men noen synes jo ikke utroskap gjør så mye, og da er det vel bedre å ikke vite. For de fleste så gjør det noe, og da vil man jo ikke gå rundt å ikke vite om han har knullet andre eller ikke. Jeg skjønner at det må være veldig frustrerende for deg, og andre med ditt syn, at sånne som meg ikke blir straffet for sine ugjerninger. Men hvis det nå hadde vært sånn at jeg kunne ta straffen alene, så kunne jeg alltids forstått deg. Men når jeg har valgt å tie om dette, så er det nettopp fordi det vil kunne få konsekvenser for flere enn meg. Mannen min vil bli såret, og barna våre vil risikere å bli skillsmissebarn. Og hvis det står mellom dette alternativet eller å være "feig" Ja, da er jeg heller feig. Nå hører jeg argumentet komme om at jeg ikke burde vært utro i utgangspunktet. Nei selvfølgelig burde jeg ikke det!!! Men det skjedde altså. I en dårlig periode da omstendighetene dessverre førte til at jeg gjorde noe dumt. Som jeg angrer på nå, og som jeg vet jeg aldri vil gjenta. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248375-utro-kan-man-leve-videre-med-det-uten-%C3%A5-fortelle/page/3/#findComment-1948991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest larkollen Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg skjønner at det må være veldig frustrerende for deg, og andre med ditt syn, at sånne som meg ikke blir straffet for sine ugjerninger. Men hvis det nå hadde vært sånn at jeg kunne ta straffen alene, så kunne jeg alltids forstått deg. Men når jeg har valgt å tie om dette, så er det nettopp fordi det vil kunne få konsekvenser for flere enn meg. Mannen min vil bli såret, og barna våre vil risikere å bli skillsmissebarn. Og hvis det står mellom dette alternativet eller å være "feig" Ja, da er jeg heller feig. Nå hører jeg argumentet komme om at jeg ikke burde vært utro i utgangspunktet. Nei selvfølgelig burde jeg ikke det!!! Men det skjedde altså. I en dårlig periode da omstendighetene dessverre førte til at jeg gjorde noe dumt. Som jeg angrer på nå, og som jeg vet jeg aldri vil gjenta. Du mener fortsatt at du skåner mannen ved å heller være uærlig enn å være ærlig. Helt utrolig. Selvsagt vil det kunne få konsekvenser, selvsagt. Det er jo relativt alvorlig å være utro da. Men du må ikke et sekund tro du skåner andre enn deg selv ved å ikke fortelle det. Du skåner hvertfall ikke mannen din, som ikke engang vet "hvem" og hva slags person han faktisk er sammen med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248375-utro-kan-man-leve-videre-med-det-uten-%C3%A5-fortelle/page/3/#findComment-1949027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evina Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Det kan man aldri vite. Men å fortelle bare for å "lette sin egen samvittighet" er egoistisk. Kanskje hvis man forteller KUN fordi man vil lette siden egen samvittighet, så er kanskje det egoistisk. Men noen er ikke intressert i å ha en mann/kvinne som er utro. (Kan jo smittes med sykdommer og det som er og overføre til meg) Og jeg ville heller vist uansett om det var et engangs tilfelle eller ikke, så jeg kunne gjort det slutt og funnet en som brydde seg om forholdet osv. Så jeg ville blitt både glad og såret om han fortalte noe sånt. Glad fordi han fortalte det, så det blir rettferdig ved at jeg kan velge om jeg vil gå eller ikke. Og såret fordi han har vært utro og at det er slutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248375-utro-kan-man-leve-videre-med-det-uten-%C3%A5-fortelle/page/3/#findComment-1949089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Kanskje hvis man forteller KUN fordi man vil lette siden egen samvittighet, så er kanskje det egoistisk. Men noen er ikke intressert i å ha en mann/kvinne som er utro. (Kan jo smittes med sykdommer og det som er og overføre til meg) Og jeg ville heller vist uansett om det var et engangs tilfelle eller ikke, så jeg kunne gjort det slutt og funnet en som brydde seg om forholdet osv. Så jeg ville blitt både glad og såret om han fortalte noe sånt. Glad fordi han fortalte det, så det blir rettferdig ved at jeg kan velge om jeg vil gå eller ikke. Og såret fordi han har vært utro og at det er slutt. Da er vi uenige. Verre er det ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248375-utro-kan-man-leve-videre-med-det-uten-%C3%A5-fortelle/page/3/#findComment-1949096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest I dine sko Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Du mener fortsatt at du skåner mannen ved å heller være uærlig enn å være ærlig. Helt utrolig. Selvsagt vil det kunne få konsekvenser, selvsagt. Det er jo relativt alvorlig å være utro da. Men du må ikke et sekund tro du skåner andre enn deg selv ved å ikke fortelle det. Du skåner hvertfall ikke mannen din, som ikke engang vet "hvem" og hva slags person han faktisk er sammen med. "Du skåner hvertfall ikke mannen din, som ikke engang vet "hvem" og hva slags person han faktisk er sammen med." Denne uttalelsen underbygger bare min oppfatning om at du lever i en din egen lille verden hvor det er lite rom for nyanser, og det alltid er et fasit svar på hva som er rett og galt, og hvem som er "slem" og hvem som er "snill". Hvis jeg skal gjette, så vil jeg anta følgende: -Du er under 30 år, -Du har ikke barn. -Du har aldri vært i et langvarig forhold (over 10 år) -Du har aldri vært utsatt for "fristelsen" eller muligheten til å være utro selv - Eller du har selv blitt bedratt, og er bitter og sint. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248375-utro-kan-man-leve-videre-med-det-uten-%C3%A5-fortelle/page/3/#findComment-1949507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.