Gretchen Skrevet 15. april 2001 Del Skrevet 15. april 2001 "En annen vrangforestilling er at dersom en skulle finne en slik "dypereliggende" årsak, så vil depresjonen forsvinne. Hvis en snakker med de som virkelig er utdannet i dynamisk psykoterapi, og ikke alle kvasidynamikerene som psykiatrien er full av, vil en få høre at innsikt i de fleste tilfeller ikke fører til symtomlette eller bedring av lidelsen." Dette skriver du i et svar lenger nede på siden. Veldig interessant, syns jeg. Jeg går i gruppeterapi hos en veldig flink psykiater, og han mener at innsikt og verbal bearbeidelse lindrer og løser problemer med angst og depresjon. Vil jo så gjerne tro på dette, men vi er flere i gruppen som nå merker en stagnasjon i bedringen. Vi har gått i samme gruppe i 2-4 år, og har fått mye innsikt og pratet en masse. Problemet er at plagene ikke forsvinner selv om vi vet årsaken til angsten/depresjonen/tvangslidelsen. Det stemmer jo med det du sier. Hva er det da som kan hjelpe oss? Psykiateren min tviholder på sitt, og mener at bare vi snakker om det nok, vil plagene forsvinne. Han har ingen andre alternativer å tilby. Jeg går på 30 mg Seroxat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24849-til-ndh-ang-tidligere-svar-til-annen-bruker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. april 2001 Del Skrevet 16. april 2001 Seroxat 30 mg er en god behandling. Psykoteraoi i form av kognitiv terapi eller interpersonal terapi samt et innslag av trening/eksponering er nok det som skal til for at du blir kvitt symptomene og gjennvinner din helse slik den var før du fikk disse problemene. At du nå i tillegg har fått innsikt i hvorfor du har det slik, er heller ikke å forakte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24849-til-ndh-ang-tidligere-svar-til-annen-bruker/#findComment-103869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.