Gå til innhold

hun er glad i meg som en venn

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet

Hei! jeg er en mann på 31 år, min kone er 5 år yngre en meg. Vi har vært ilag i 11 år, vi giftet oss og fikk en datter for 3 år siden. Vi har bodd i lag i ca 5 år, vi kjøpte hus for 3,5 år siden og alt var som ting skulle være.

For ca 1,5 år siden begynte ting og forandre seg, hun ble mere humørsyk og ville ikke ha så mye med meg og gjøre, dette gjelder kyssing, klining og sex. Jeg tok det opp med henne og hun sa at hun ikke elsket meg lengre, men var glad i meg som en venn.

Sex hadde vi men det ble lengre og lengre mellom hver gang ( 1-2 mnd).

Etter ca 1 år ble problemet så stort av hun bestemte seg for å prøve og flytte for seg selv.

Da hun fikk seg plass og bo ombestemte hun seg og hun var villig til og prøve rådgiving.

Etter at vi hadde gått til familjerådgivning en stund begynte forholdet å bli bedre det ble mere kosing og sex. Dette varte i ca 2 mnd. men så kom stupet og forholdet er idag at hun ikke har lyst på meg i de hele tatt.

Jeg har prøvd og tatt tingene opp med henne men hun vill ikke sankke om de, hun sier at vi får vente og se hva som skjer.

Følelsene mine for henne så store at jeg ikke kan se for meg noen andre en hun. Hun og min datter er de tingene i livet jeg elsker mest. Dette er også grunnen til at jeg er villig til og prøve alt slik at vi kan få et forhold som fungerer for alle sammen.

Mitt spørsmål til dere er: er det noen som har råd til hva vi kan gjøre for og prøve og få forholdet til og fungere i gjenn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24854-hun-er-glad-i-meg-som-en-venn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg forstår at du er fortvilet over samlivet med din ektefelle.

Når parforholdet holder på å dø ut, slik du beskriver, er det tydelige signaler om at noe er galt.

For deg ser det kanskje ut som om alt skulle være i orden, med barn, hus og fellesskap. Antakelig er det mye som skurrer hos din ektefelle. Hva hun mangler og savner vet bare hun. Du kan lite gjøre om ikke dere klarer å snakke om dette og finne ut av problemene.

Jeg vil råde dere til å forsøke parterapi.

Det kan bidra til å avklare om ekteskapet deres har en fremtid, eller om dere har vokst fra hverandre og ikke får til et kjærlighetsforhold lenger.

Foreldre er dere uansett fortsatt.

Dere var svært unge da dere

treftes,da spesielt hun.At dere nå får en krise,er ganske

forståelig.Mange som starter

for tidlig før de har fått utviklet nok modenhet,får det

vanskelig +-30.Begge søker etter å utvikle de områder i

livet som tidligere ikke har

blitt verdsatt.Det er vanlig

at hun søker selvstendighet og

han søker nærhet.Hun orker ikke fysisk kontakt en periode, og han

er desperat for å få bekreftelse på at hun er glad

i han.De som klarer å komme

gjennom denne krisa,har sterk

vilje,og havner som mer likeverdige kamerater i 30-åra.Der der er vilje,er der

veg.Men det er en hard veg.

Lykke til!

Dere var svært unge da dere

startet.Jeg tipper at dere er

kommet til det som mange opplever +- 30 års alderen.

Det er at begge har behov for

å utvikle de sidene hos seg selv som ikke tidligere har

blitt utviklet.Noe som er svært vanlig er at hun søker selvstendighet og han nærhet.

Gjest fortvilet

Hei!

Jeg forstår at du er fortvilet over samlivet med din ektefelle.

Når parforholdet holder på å dø ut, slik du beskriver, er det tydelige signaler om at noe er galt.

For deg ser det kanskje ut som om alt skulle være i orden, med barn, hus og fellesskap. Antakelig er det mye som skurrer hos din ektefelle. Hva hun mangler og savner vet bare hun. Du kan lite gjøre om ikke dere klarer å snakke om dette og finne ut av problemene.

Jeg vil råde dere til å forsøke parterapi.

Det kan bidra til å avklare om ekteskapet deres har en fremtid, eller om dere har vokst fra hverandre og ikke får til et kjærlighetsforhold lenger.

Foreldre er dere uansett fortsatt.

Takk for svar på mitt spørsmål.

Hva mener du med parterapi, hvor kan vi henvede oss for og få time til parterapi?

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Takk for svar på mitt spørsmål.

Hva mener du med parterapi, hvor kan vi henvede oss for og få time til parterapi?

Hei!

Familiekontorene som finnes i alle fylker, tilbyr parterapi. Tjenesten er gratis. Bruk gule sider i tlf.katalogen.

Private terapeuter tilbyr det samme, men her må du betale.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...