Gå til innhold

Blødninger etter innsatt hormonspiral - hva er normalt?

Anbefalte innlegg

Gjest grønnpådet

Hvordan er det egt. normalt å reagere på Levonova blødningsmessig. Jeg fikk satt inn slik spiral for et par uker siden, og har siden da hatt daglige blødninger. Litt hele tiden liksom. De er ikke spesielt kraftige, men jeg må konstant bruke bind og jeg har fortsatt menslignende kramper i ganske høy grad. Tvinger meg til å ikke ta smertestillende, fordi jeg er redd for å ta for mye. Jeg bruker nemlig Ibux nå og da pga en del spenningshodepine, så jeg er redd for å ende opp med medikamentutløst hodepine om jeg tar for hyppige doser med smertestillende. Paracet virker ikke.

Men hvordan er det normalt å reagere på denne spiralen? Jeg vet at ting kan oppføre seg litt rart den første tida, men hvor mye skal jeg finne meg i? Jeg har ikke lyst til å gi opp heller, for uten spiralen hadde jeg veldig kraftig og langvarig mens.

Fortsetter under...

Gjest uten energi

Jeg hadde det slik da jeg fikk satt inn vanlig kobberspiral for noen år siden. Endelig hadde jeg sikker prevensjon, men hvem tenkte på sex når det var mensen i omtrent en måned etterpå:-( Var ganske sur da, og tenkte at jeg kanskje ikke skulle valgt den prevensjonsmetoden. Det ble jo selvsagt bedre etterhvert da, men jeg hadde kraftigere blødninger og mer smerter i forbindelse med mensen enn jeg normalt har. Kunne blø igjennom normale bind i løpet av kort tid osv. I etterkant av at jeg hadde fjernet spiralen hadde jeg plutselig lave jernlagre... Men, jeg hører det skal være annerledes med hormonspiral, da skal jo blødningene avta, og ikke tilta! Det som hadde vært interresant for meg å høre er om du merker noe på humøret at du har satt inn levonova?? Er du blitt hormonell i humøret??

Gjest Hoggormen

Jeg blødde også litt et par uker, men det var helt på grensen til at det holdt med truseinnlegg, og jeg hadde ikke smerter.

Med vedvarende smerter tror jeg at jeg ville oppsøkt lege.

Sukk...

Blør ikke veldig mye virker det som, for det er lite som samler seg i bindet, så når jeg skifter er det mest pga hygienen - ikke at det er fullt. Det rare er at det ser ut som om det skulle vært mer på dopapiret...

Får vel spørre legen til råds da.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...