Gå til innhold

NHD jeg trenger hjelp (traumatisk opplevelse)

Anbefalte innlegg

Gjest Windsong

Hei!

Jeg sliter om dagen... Sist onsdag fikk jeg et epilepsianfall for første gang på nesten to år. Det dumme er at det skjedde akkurat der det absolutt ikke burde... i badekaret (naivt av meg, men jeg har vært så optimistisk med tanke på å bli kvitt det).

Ikke nok med det. Jeg husker klarere og klarere at krampene kom Før jeg mistet bevisstheten. Husker tydelig at alt gikk rundt for meg, at jeg ikke skjønte noe som helst, at krampene kom så jeg ikke fikk puste skikkelig, at jeg ikke fikk til å skrike på hjelp. Så mistet jeg bevisstheten. Heldigvis gikk det bra, jeg gikk ikke under (skal holde meg unna å bade aleine i framtida). Men det var ikke langt unna, hadde vann til halsen. Etterpå tok det lang tid før jeg skjønte at jeg hadde hatt et anfall, og dagen etter begynte minnet å dukke opp.

Nå plager dette minnet meg hele tiden. Jeg får ikke sove skikkelig, klarer ikke å slappe av. Tenk deg å ligge med vann til halsen, og være helt ute av kontroll. Det er det jævligste (sorry språket) jeg har opplevd.

Hva kan jeg gjøre for å få minnet om opplevelsen ut av hodet, klare å slappe av,, få gjort det jeg skal.

Sliter generelt om dagen med alt for mye å gjøre på skolen, som jeg på ingen måte klarer å følge opp fordi jeg er mye syk. Sannsynligvis er det stresset som har utløst anfallet. (Skal kontakte nevrologen min i morgen for sikker hets skyld). Tanken på å gi opp begynner å true mer og mer... Det baller liksom sånn på seg med alt for mye å forholde seg til, og med denne opplevelsen på toppen blir det nesten håpløst å få gjort det jeg skal av skolearbeid. Det blir en vond sirkel med mer og mer stress.

Dette ble et langt innlegg, men jeg håper noen (gjerne NHD) har orket å lese det...

Alle svar mottas medd takk.

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det beste er å snakke om det gjentatte ganger til noen du stoler på. Har du en terapeut for tiden?

Du kan snakke om det også til venner og sliktninger, til legen din, nevrologen og du kan skrive om dt her på forum slik du allerede har gjort. Etterhvert vil du merke at opplevelsen blir mendre skremmende.

Lykke til :-)

Gjest Windsong

Det beste er å snakke om det gjentatte ganger til noen du stoler på. Har du en terapeut for tiden?

Du kan snakke om det også til venner og sliktninger, til legen din, nevrologen og du kan skrive om dt her på forum slik du allerede har gjort. Etterhvert vil du merke at opplevelsen blir mendre skremmende.

Lykke til :-)

Hei NHD Takk for raskt svar!

Det hjalp litt å få skrevet det ned, heldigvis. Står på venteliste hos en psykolog som spesialist på kroniske sykdommer. Forhåpentligvis er ikke listen så veldig lang.

Har nettopp snakket med en god venninne på telefonen, og har det litt bedre i øyeblikket :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...