mlo Skrevet 16. april 2001 Del Skrevet 16. april 2001 Om onsdagen løsnet/tok legen slimproppen på meg. Jeg er moden og hadde da 3cm åpning. Så om fredagen hadde jeg så harde kynnere i 7 timer, at jeg var sikker på at fødselen var i gang. Det holdt på på kvelden og natten så søvn ble det dårlig med. Jeg hadde vondt fra magen og bak i rygge. Mellom kynnene hadde jeg veldig vondt i ryggen. Men alt stoppet opp og det var "rolig" fram til i går, da var det på`n igjen i 6timer, så stilnet det sakte ut igjen. Jeg har født to ganger før og det var jo med de smertene der det begynte da, men nå så stopper jo alt opp. Nå sitter jeg her og er sliten og veeeldig lei og deprimert, jeg orker ikke å bli lurt igjen. Jeg har termin om 5dager men føler at min lille engel blir i magen for all tid. Hvorfor stopper det? Er det noe jeg kan gjøre for å få fortgang på det?? Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24869-hvorfor-stopper-det-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 17. april 2001 Del Skrevet 17. april 2001 Når du har termin om 5 dager, kan du kanskje regne med at barnet og kroppen din ikke er helt klar for fødsel ennå. Det er mange som vurderer det slik at det er bare til irritasjon å begynne med pirke borti livmorhalsen/mormunnen såpass lang tid før termin. Ofte blir resultatet slik du beskriver. Du blir sliten og får mange harde timer og kanskje døgn med mase-rier som ikke har noen effekt på fødselsforløpet. Jeg vil anbefale deg å prøve å få mest mulig hvile i dagene som kommer. Prøv å ikke gjøre noe spesielt for å fremskynde fødselen. Du blir sansynligvis bare enda mer sliten. Når tiden er inne, så starter det sikkert med sterke effektive rier, men da må både barnet og kroppen være innstilt på det og jobbe i lag. Dette gjøres best når det hele starter på eget initiativ. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24869-hvorfor-stopper-det-igjen/#findComment-104318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.