Gå til innhold

Gravid og bekymret etter slag i ryggen/hoften

Anbefalte innlegg

Gravid i uke 20 og bekymret etter en akeulykke. I ganske stor fart klarte jeg å kjøre inn i et tre. Jeg traff trestammen med bakre del av venstre hofte (ganske høyt opp, nesten ved ryggen) og venstre arm. Jeg hadde problemer med å bevege meg et døgns tid før smertene ble mindre. Ingen ting er brukket. Men kan barnet være skadet? Nå tre dager etter er jeg bare litt øm på de stedene jeg slo meg.

Jeg mener at jeg har kjent bevegelse i magen etter ulykken, men jeg har ikke hatt noen smerter i magen!

Trenger jeg å bekymre meg for barnet? Bør jeg ta en ny ultralyd?

Hilsen førstegangfødende

Fortsetter under...

Hei,

Inntil jordmor svarer deg, vil jeg berolige deg med at alt sikkert er bra.

Jeg datt selv på isen og fikk brist på halebeinet. Jeg kunne nesten ikke sitte på bortimot en uke. Jeg var ca. 12 uker på vei. Jeg var også bekymret, men fikk beskjed om at dersom man ikke har magesmerter eller blødninger er alt bra. Fosteret er utrolig godt beskyttet inni magen.

Mvh

Hei,

Inntil jordmor svarer deg, vil jeg berolige deg med at alt sikkert er bra.

Jeg datt selv på isen og fikk brist på halebeinet. Jeg kunne nesten ikke sitte på bortimot en uke. Jeg var ca. 12 uker på vei. Jeg var også bekymret, men fikk beskjed om at dersom man ikke har magesmerter eller blødninger er alt bra. Fosteret er utrolig godt beskyttet inni magen.

Mvh

Takk for broligende ord! :o)

Trine Endsjø, jordmor

Ved slike ulykker, som du har vært utsatt for, er det liten sjangse for at barnet blir skadet, hvis man da ikke kræsjer med magen først. Barnet er beskyttet av fostervannet og blir ikke utsatt for støt så lenge magen ikke er involvert. Hadde du hatt vondt i magen, ville jeg bedt deg dra for en sjekk umiddelbart. Når du ikke kjenner deg hverken øm eller spesielt hard (som ved kynnere) tror jeg du kan ta det med ro. Fint at du kjenner liv. Så tidlig i svangerskapet er det forventet at du kjenner liv, men det nytter ikke si at man skal kjenne så og så mange spark i timen. Det er for tidlig. I framtiden bør du nok være litt forsiktig med aking og lignende aktiviteter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...