Gå til innhold

Hjelp...

Anbefalte innlegg

Gjest lurer færlt

Heisann!

Jeg har i de sisste dagene begynnt å få sterke mensen smerter og sammentrekkninger i magen. Det er akkurat som at magen snører seg sammen, og dette skjer flere ganger om dagen. det er ikke akkurat behagelig heller og kan være ganske vondt innimellom(krampalignenedes) Jeg får også noen slags "tak" som kommer i nederst i ryggen, akkurat som det trekker seg sammen der også. Hva kan dette være? Er dette det man kaller kynnere? Og hav gjør man for å få bukt med det? Har hørt om mange som beklageligvis blir sykemeldt....det passer ikke helt å bli sykemeldt for meg nå, men må jeg så må jeg. Blir man automatisk sykemeldt for kynnere? Håper du kan fortelle meg mere om hva som skjer med meg. Takk for svar.

hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24878-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er viktig å vite hvor langt du har kommet på vei, før jeg uttaler meg om dine kynnere. I prinsippet kan jeg likevel si at kynnere skal ikke gjøre vondt før du nærmer deg fødsel. Kjenner du det som menssmerter og ryggsmerter i tillegg til at magen blir hard, er nok det et tegn på at kynnerne er i kraftigste laget. Snakk med din lege. Det er mulig sykemelding og evt. en vurdering hos spesialist er nødvendig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24878-hjelp/#findComment-104436
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...