nionno Skrevet 16. april 2001 Del Skrevet 16. april 2001 Hei, jeg tar 6-8 stk. 600 mg Ibux pr. dag, pluss 1 stk. fontex 20 mg. og 4-5 stk nozinan 5 mg. Er dette veldig mye? Er litt redd for magen, spesielt med tanke på alle Ibuxene som jeg tar. Er det noe annet jeg kan bruke i stedet for dette? Jeg har diagnose Fibromyalgi og sliter veldig mye med muskelsmerter og depresjoner. Samtidig er jeg avhengig av å være aktiv med forskjellige ting for ikke å gå på veggene eller å falle inn i en slags dvale. Tablettene fungerer i grunnen bra, men jeg må si at jeg ikke liker helt å ta så mye tabletter hver dag.... Fikk beskjed om at jeg måtte ta Ibuxene fast hver dag og ikke vente til jeg hadde altfor store smerter, stemmer dette? Til å begynne med ville jeg bare ta dem når jeg hadde vondt, men da virket de ikke så bra, når jeg tar dem sånn som nå, har jeg ikke de helt store smertetoppene som jeg hadde tidligere, men jeg har likevel smerter hele tiden. Lurer også på om det vil hjelpe meg å ta flere Fontex i perioder hvor det er veldig ille. Hvor lang tid tar det da før jeg "blir bedre"? Hva er riktig, og hvordan påvirker tablettene magen min? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24882-for-mye-tabletter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. april 2001 Del Skrevet 16. april 2001 Fontex og Nozinandosen er det i hvert fall ingenting å si på. Jeg tror det har lite for seg å øke Fontexdosen i perioder. Hva gjelder Ibux, er det tross alt slik at de fleste ikke får problemer med magen. Så lenge du ikke merker bivirkninger fra magen, er jeg sikker på at det vil være lurt å følge rådene fra legen din. Om du skulle få sterke magesmerter, må du ta kontakt med legen din, men det har du sikkert fått beskjed om allerede. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24882-for-mye-tabletter/#findComment-103887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.