Gå til innhold

Mette MOen: Blødninger - bruk av "Cyklokapron".

Anbefalte innlegg

I min 12. svangerskapsuke fikk jeg blødninger. Jeg så min gynekolog som tok ultralyd og det så greit ut med fosteret. Fikk ingen svar på hva blødningene kom av, men ble sykemeldt med beskjed om å ta det med ro en stund. Hadde varierende dager m.h.t. blødningene og etter en uke så det ut til å gå greit. Men etter 3 dager uten blødninger startet det igjen, og denne gang foreskrev gynekologen "Cyklokapron" for å prøve å stoppe blødningene. Disse tok jeg 2 tab. x 4 daglig i 3 dager - stoppet etter eget ønske da med tabelettene selv om jeg ikke hadde stoppet å blø. Blødningene sluttet i 14. uke og jeg har ikke hatt de siden - er nå i uke 17.

I ettertid har jeg startet å bekymre meg for disse tabelettene jeg har tatt, da jeg ikke har hørt om andre som har tatt slike v/blødn. i sv.skapet. Kan du være snill å svare meg på om det er uvanlig å foreskrive dette medikamentet under graviditet, og evt. om dette kan være skadelig for barnet?

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Man bruker vanligvis ikke Cyklokapron under graviditet så vi har ingen erfaring med det. Derfor frarådes det som så mye annet for å være på den sikre siden. Hvis du var mer enn 12 uker er det under alle omstendigheter liten risiko for å kunne skade fosteret, det meste er anlagt, så ta det med ro.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...