Anngelina Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hei Er ei jente på 31 år som sluttet med p-pillen i nov i fjor, men vi har brukt prevansjon(kondom)fram til juli i sommer. Jeg har hatt regelmessig mens siden jeg sluttet med pillen. Da jeg ventet første mens etter at vi sluttet med prevansjon, fikk jeg hovne bryst/ømme brystvorter, men mensen kom, 9 dager over tiden, og jeg blødde mye kraftigere enn vanlig, og hadde mer smerter enn jeg pleier å ha. Jeg har også kjent på noe stikking/murring på høyre side i magen, og i det siste også litt på venstre. Dette kommer helt sporadisk. Når jeg nå sist ventet mens fikk jeg akkurat de samme symptomene som sist, men mensen kom, og denne gangen 5 dager for sent, denne også krafigere enn den pleier, og stikkingen i høyre siden var mer tydelig og nesten konstant 12-14 timer før mens. Ut i fra siste mens hadde vi samleie i perioden 12-16 dager før denne. Hva kan alt dette skyldes?? Hilsen Svært bekymret 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249014-smerter-og-kraftig-mens/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 En effekt av p-pillen er at den reduserer menstruajonsblødningen og tar bort smertene. Når man slutter med p-pillen kan man regne med at både blødningen og smertene tar seg opp. Det at det gikk ni dager ’over tiden’ kan forklares med at ditt eget hormonsystem har holdt pause mens du har brukt p-pillen, og at det tar litt tid før det kommer i gang igjen. Effekten av p-pillen er for lengst ute av kroppen. Nå har du opplevd forsinket menstruasjon som har vært kraftig og smertefull. Kan du ha vært gravid og hatt en tidlig abort? Hvis blødningen ikke stopper til forventet tid eller smertene øker, bør du søke lege. Ellers se det. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249014-smerter-og-kraftig-mens/#findComment-1955773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.