Gjest Plutoo Skrevet 16. april 2001 Del Skrevet 16. april 2001 Til Christian Anker og Mette H. Moen Jeg har med sædprøver ( 3x) og blodprøve (1x), fået konstateret at jeg danner antistoffer mod mit eget sæd. Det er forsøgt centrifugeret og renset, men fundet for "dårligt" til at opnå graviditet med, dog kun bedømt ud fra et enkelt forsøg. Jeg har på dansk doktor online fået at vide, at antistoffer kunne hæmmes med binyrebarkhormon, og at behandlingen ikke var så enkel. Jeg (28) og min kæreste (31), er imidlertid kommet på venteliste til mikroinsemination. Da nu min kæreste, er blevet undersøgt, og at det hos hende ikke var noget i vejen for at opnå graviditet , vil det sige, at det er hos mig ”problemet” ligger. Efter at jeg har læst i den pjece om mikroinsemination, kan jeg se at det kun er hende behandlingen kommer at vedrøre og at det ikke er uden risici. jeg har nu et par spørgsmål, jeg håber i vil svare på. 1) Ved i, eller har du hørt om tilfælde hvor dannelse af antistoffer mod sæd er forsvundet igen ? 2) Hvis ikke, om der er opnået gode resultater ved behandling imod antistoffer, og om HVILKE risici, der er forbundet ved denne behandling, set i forhold til behandling ved mikroinsemination, hvor min kæreste skal under hormonbehandling? Jeg kender en der får behandling med binyrebarkhormon mod allergi, dette er, efter hvad jeg har fået fortalt, ikke kompliceret, og indebærer en indsprøjtning. Det er meget vigtigt for mig og min kæreste, at få oplyst hvilke bivirkninger, der vil være ved en behandling mod antistoffer, og om man ved om der kan opnås graviditet efter denne behandling. Vi finder det underligt, at det det ikke kommer på tale med denne behandling, og at man bare henviser til mikroinsemination, for der er jo også bivirkninger med denne behandling. PS. til C.A., tak for dit svar på den danske site. På forhånd tak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24904-antistoffer-mod-s%C3%A6d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 17. april 2001 Del Skrevet 17. april 2001 1. Det kan jeg ikke svare på, men jeg vil tro at antistoffet er det for å bli, kanskje i litt vekslende mengde. Er kroppen først 'primet' på å danne et antistoff, så fortsetter den. 2. Det jeg vet, nytter det ikke å behandle menn med slike antistoffer med kortison. Det har vært forsøkt i lange tider. Prøverørsbehandling, spesielt ICSI, injeksjonsbehandling er det man tilbyr. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24904-antistoffer-mod-s%C3%A6d/#findComment-104396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.