Gå til innhold

Stefamilier

Anbefalte innlegg

"Ungene dine fortjener et hjem hvor de blir satt pris på. Det høres ikke ut som om det er en mulighet hos dere akkurat nå".

De HAR et hjem hvor de blir satt pris på, og hvor de får masse kjærlighet. Jeg bor ikke sammen med min kjæreste, og det blir heller ikke aktuelt dersom følelsene dem i mellom bedrer seg betraktelig.

Ingen av oss forventer at han skal elske dem som sine egne barn, men det handler mer om å trives i hverandres selskap.

Vi får hjelp hos familierådgiver nå, og det virker veldig positivt. Men det vil ta tid, det er vi begge klar over.

Jeg skjønte at dere ikke bor sammen, og jeg formulerte meg muligens litt feil - jeg mente at det ikke hørtes ut som den beste løsningen for dere var å flytte sammen akkurat nå!

Og man kan ikke forventes som stefar/stemor å elske sine stebarn på lik linje med sine egne. Man kan vel strengt tatt ikke forventes å elske dem i det hele tatt. Men som voksen kan man forventes å ville det beste for barnet, og behandle det med respekt, og på samme måte som man behandler sitt eget.

Jeg er som sagt veldig glad i stebarna mine, men jeg ville ikke gjort alt for dem, eller ofret meg selv for dem uten å blunke, den følelsen jeg har for min egen datter. Men forskjellsbehandlingen dem imellom går på kjønn og alder, ikke på hvem som er biologisk far og mor. Jeg er veldig glad for at jeg er glad i dem, men jeg tror ikke det nødvendigvis er noen selvfølge at man blir det - og jeg tror ikke man kan forlange det heller. Men lik behandling, DET kan man forlange.

Håper det ordner seg for dere!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249116-stefamilier/page/3/#findComment-1964322
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

6

• Babette

4

• ylvali1365381015

3

• Atene

2

Gjest yeppyepp

Vi har vært sammen i ca 1. år, og bor ikke sammen. Barna er 10 (hans), 8 og 6 (mine) og de er hos oss annenhver uke.

Steforeldre må ikke belastes med utgifter på stebarn.

Mor må betale mer når hun har barn. Ferier og mat og klær er ikke steforeldreutgifter.

Når sambo mista barnetrygden så var det hennes problem, men her må samfunnet ta ansvar.

Eller bidraget settes opp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249116-stefamilier/page/3/#findComment-1968618
Del på andre sider

Gjest anonym i kveld

Steforeldre må ikke belastes med utgifter på stebarn.

Mor må betale mer når hun har barn. Ferier og mat og klær er ikke steforeldreutgifter.

Når sambo mista barnetrygden så var det hennes problem, men her må samfunnet ta ansvar.

Eller bidraget settes opp.

Det har aldri vært noe problem for meg å dekke alle utgifter til mine barn selv. Jeg er ikke ute etter en forsørger, hverken for meg eller mine barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249116-stefamilier/page/3/#findComment-1969243
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...