Gå til innhold

Abstinenser

Anbefalte innlegg

Gjest LilleSkjelve

Jeg har skrevet til deg før angående min medisinering. Jeg har angstnevrose og har fått 150mg Sarotex og 24mg Trilafon for dette. Jeg kom imidlertid fram til at denne medisineringen kanskje var noe gal, noe du også indikerte. Etter nøye overveielser fant jeg det derfor på tide å kutte disse medisinene ut. Angsten har ikke økt ei heller avtatt. Psykisk har intet endret seg, men jeg har noen forferdelige abstinenser og disse medisinene skal jo ikke være vanedannende. Men min erfaring sier noe annet nå. Det er nå en uke siden jeg kuttet medisinene tvert og trenger ikke lenger 12-13 timer søvn i døgnet. Nå sover jeg åtte timer og det fungerer greit. Jeg våkner av meg selv og er heller ikke søvnig i løpet av dagen. Det er godt. Men så til spørsmålet: Hvor lenge vil abstinensene sitte i? Jeg har muskeluro og svettetokter hele tiden. Det er fryktelig slitsomt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24942-abstinenser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det var særdeles uklokt å kutte så mye medisiner av to slag fra en dag til en annen. Hvorfor valgte du en slik løsning?

Jeg kan ikke annet enn anbefale deg å ta kontakt med legen din for å drøfte videre medisinering og evt. fornuftig nedtrapping.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24942-abstinenser/#findComment-104047
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...