Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 32 år og har gått på p-pillen (Trionetta) siden jeg var 18, men sluttet for ca et halvt år siden iom at jeg er i et fast forhold. Vi planlegger ikke i detalj å få barn, men vil mer ta det som det kommer i første omgang. Da jeg sluttet på pillen var syklusen min normal med en gang, de første månedene, men den menstrulasjonen jeg fikk i august varte i halvannen måned. I tillegg hadde jeg veldig hovne bryster. Hadde så et opphold på menstrulasjonen i ca en måned, men fikk den igjen denne uka, etter en måneds opphold, veldig kraftig og smertefull. I går fikk jeg sjokk fordi det var en klump av levnet blod og noe som så ut som en hvit hinne på bindet. Det var en nokså stor klump, på ca tre centimeter lengde og en i bredden. Hva kan dette være? Jeg har fått henvisning til gyn. men det var lenge til ledig time, så blir jo litt bekymret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249566-langvarig-og-ujevn-bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror at du med stor sannsynlighet har hatt en spontan abort. Aborten har ligget i livmoren til du fikk den kraftige blødningen. Hvis du stopper å blø innen en uke, kan du vente til du har fått time med sjekk. Hvis blødningen øker og ikke stopper og/eller du har smerter, bør du søke lege fortest mulig. Du kan sikkert ringe gynekologen du har fått time hos og komme inn før. Med ultralyd kan man se om alt er kommet ut og om livmoren er i orden.

Vi regner med at minst 15 % av alle svangerskap ender med abort, kanskje så mye som halvparten. Med alderen øker abortrisikoen. Du husker å spise folat 400 mikrogram daglig når du har mulighet for å bli gravid (når du ikke bruker prevensjon)? Det reduserer visse misdannelser hos fosteret.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...