Moky Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Hei! Jeg har nettopp begynt med p-pillen igjen, og fordi jeg har uregelmessig mens jeg har valgt å begynne uavhengig av neste blødning. Det jeg lurer på er hvor lang tid det da tar før man er ordentlig beskyttet. Har nemlig hørt alt fra 8 dager til 1 måned.... Jeg bruker nå et merke som heter Microgynon 30. Takk for hjelpen. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Du er beskyttet etter en uke. Microgynon er en såkalt monofasepille med samme hormonmengde i alle tablettene. Du kan derfor i realiteten selv bestemme når du ønsker å ha menstruasjon. Du kan utsette 2,3 eller 4 måneder. Det er faktisk mer sikkert ikke å holde pause. Noen får småblødninger etter noen tid, men da er det bare å holde en ukes pause og starte opp igjen. Så du har ekstra fordel med denne type pille. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.