Gå til innhold

Deling av utgifter /mine og dine barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest millimetermor

Vi er en familie - men store ting til mine særkullsbarn betaler jeg enten selv eller spleiser med faren.

Akkja...

har en eks det var umulig å dele med, han skulle på krona dele utgifter selv om han tjente mer enn meg.

Betalte ikke noe av utgiftene ved feks innkjøp av mat som bare mine barn skulle spise.

Uholdbart

Jeg har tre stebarn, også har vi ei lita ei felles.

Vi har felles økonomi, og har ikke "dine og mine" penger. Det som kjøpes til ungene, går fra en felles pott, uansett hvilket barn det er.

Vi hadde separat økonomi i starten da vi flyttet sammen, men det ble bare rot og kaos, og føltes ikke videre som et fellesskap akkurat...

Det plager meg IKKE å betale "på" hans unger!

Annonse

Jeg har tre stebarn, også har vi ei lita ei felles.

Vi har felles økonomi, og har ikke "dine og mine" penger. Det som kjøpes til ungene, går fra en felles pott, uansett hvilket barn det er.

Vi hadde separat økonomi i starten da vi flyttet sammen, men det ble bare rot og kaos, og føltes ikke videre som et fellesskap akkurat...

Det plager meg IKKE å betale "på" hans unger!

*Hehe* Vi har bare mine barn vi, men nå har han begynt å insistere på å være med på å betale på bursdagsgavene til ungene og vi bor ikke sammen engang. :o) Jeg prøvde å si at det trengte han da ikke, for når han kjøpte gaver til sine foreldre f.eks. så skrev da han på fra oss begge uten at jeg betalte - men det var altså ikke det samme fikk jeg beskjed om! :o) Snill sjø.

*Hehe* Vi har bare mine barn vi, men nå har han begynt å insistere på å være med på å betale på bursdagsgavene til ungene og vi bor ikke sammen engang. :o) Jeg prøvde å si at det trengte han da ikke, for når han kjøpte gaver til sine foreldre f.eks. så skrev da han på fra oss begge uten at jeg betalte - men det var altså ikke det samme fikk jeg beskjed om! :o) Snill sjø.

Takk for mail, forresten! Han ser da ut som en virkelig trivelig kar ;)

Mailserveren vår er visst nede, så jeg får ikke sendt mail...

Men altså, skulle sambo liksom sitte her og betale det ene med det andre og bli blakk, mens jeg hadde penger igjen?

Men jeg kjenner faktisk et par som har to FELLES barn, som har separat økonomi... Hun handler mest mat, f.eks. - og tar vare på kvitteringer, også setter han inn penger til henne for halvparten...

Høres ut som man lever hvert sitt liv, spør du meg... Men nå skal jeg gå herfra før jeg ødelegger tråden helt... ;)

Gubben hadde en sønn fra før som han betalte bidrag for.

Da vi flyttet sammen ble vi enige om å ha felles økonomi og ferdig med det.

Etter den tid har myyyye forandre seg økonomisk. Gutten bor halv tid hos oss, så vi kjøper da ca. halvparten av klærne til han + at ferier o.l. koster en del. Bidraget er da borte.

Gubben har gått fra en normalt betalt jobb (han tjente da en del mindre enn meg) til en meget godt betalt jobb. Så til tross for at gubben har en sønn fra før så bidrar han nå myyyy mer økonomisk enn han gjorde før.

Jeg bidrer myyye mer hjemme enn han gjør.

Uansett valgte vi fra dag en å si at vi har felles økonomi og ferdig med det. Synes det er håpløst å begynne å regne på slikt da det uansett forandrer seg over tid.

Akkja...

har en eks det var umulig å dele med, han skulle på krona dele utgifter selv om han tjente mer enn meg.

Betalte ikke noe av utgiftene ved feks innkjøp av mat som bare mine barn skulle spise.

Uholdbart

Eg har to barn fra før, og så har vi to felles. Har alltid hatt felles økonomi. Exen mener siden han betaler barnebidrag, skal ikke han trenge og kjøpe mer til barna.Så det er min nye mann som er med og betaler alt som trengs. Han tjener mye mer enn meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...