Gjest jin Skrevet 17. april 2001 Del Skrevet 17. april 2001 hei! håper noen kan svare meg på dette. Jeg bruker 5mg buspar 2 ganger daglig for angst. Synes jeg fungerer bedre, men ikke helt som jeg ønsker. Lurer på om det kan være lurt å øke dosen med en tablett? En ting til, jeg sliter også med depresjon fikk først cipramil så etter en stund seroxat for dette. Dette medførte at jeg fikk angst, ble liksom værre. Jeg tåler dem rett og slett ikk, selv om jeg startet forsiktig med lav dose. Er det noen andre som kanskje passer bedre eller er det slik at noen mennesker ikke tåler antidepressiva? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24978-%C3%B8ke-buspardose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. april 2001 Del Skrevet 17. april 2001 Ja, jeg synes absolutt du kan øke Buspardosen. Døgndose på 10 mg er svært lite. Hvor lenge har du brukt Seroxat? Om det ikke er for plagsomt, hold ut til du får bedre Buspar- virkning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24978-%C3%B8ke-buspardose/#findComment-104359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jin Skrevet 18. april 2001 Del Skrevet 18. april 2001 Ja, jeg synes absolutt du kan øke Buspardosen. Døgndose på 10 mg er svært lite. Hvor lenge har du brukt Seroxat? Om det ikke er for plagsomt, hold ut til du får bedre Buspar- virkning. takker så mye for tidligere svar!! jeg brukte cipramil første gangen i ca 10 dager, ble så dårlig at jeg bare måtte slutte.(i samråd med lege) Begynte igjen like etter jul med en døgndose på 5mg og trappet forsiktig opp til jeg nådde 20mg. Det gikk fint en stund, men etter en uke på full dose fikk "den store skjelven igjen". Våknet hele natta, sov max 3- 4 timer i døgnet, hadde angst. Fikk så vival som jeg skulle ta i begynnelsen og dette fungerte en stund, men så merket jeg at jeg måtte opp i dose for å få effekt, og da ba jeg legen om å sette meg på noe annet. Fikk da buspar som tileggsmedisin.(10mg idøgnet.Han mente det skulle være nok?) Byttet til seroxat etter et par måneder, men disse var også like ille så jeg sluttet igjen. Er bedre nå, men depresjonen har jeg visnok hatt i flere år og vil så gjerne bli bedre. Hvor mye ville du foreslå som døgndose på buspar? En ting til, den siste uka har jeg merket noe rart, jeg får liksom små strømstøt igjennom kroppen(i fingre, armer, hode og nakke) Dette er fryktelig plagsomt, føler meg liksom så nummen. Lurer på om dette kan ha en sammenheng med brå slutt av antidep.(gikk fra 20mg-0 på en dag) Dette ble et langt og litt rotete innlegg, men jeg håper likevell du kan gi meg noen svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24978-%C3%B8ke-buspardose/#findComment-104443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. april 2001 Del Skrevet 18. april 2001 takker så mye for tidligere svar!! jeg brukte cipramil første gangen i ca 10 dager, ble så dårlig at jeg bare måtte slutte.(i samråd med lege) Begynte igjen like etter jul med en døgndose på 5mg og trappet forsiktig opp til jeg nådde 20mg. Det gikk fint en stund, men etter en uke på full dose fikk "den store skjelven igjen". Våknet hele natta, sov max 3- 4 timer i døgnet, hadde angst. Fikk så vival som jeg skulle ta i begynnelsen og dette fungerte en stund, men så merket jeg at jeg måtte opp i dose for å få effekt, og da ba jeg legen om å sette meg på noe annet. Fikk da buspar som tileggsmedisin.(10mg idøgnet.Han mente det skulle være nok?) Byttet til seroxat etter et par måneder, men disse var også like ille så jeg sluttet igjen. Er bedre nå, men depresjonen har jeg visnok hatt i flere år og vil så gjerne bli bedre. Hvor mye ville du foreslå som døgndose på buspar? En ting til, den siste uka har jeg merket noe rart, jeg får liksom små strømstøt igjennom kroppen(i fingre, armer, hode og nakke) Dette er fryktelig plagsomt, føler meg liksom så nummen. Lurer på om dette kan ha en sammenheng med brå slutt av antidep.(gikk fra 20mg-0 på en dag) Dette ble et langt og litt rotete innlegg, men jeg håper likevell du kan gi meg noen svar. Strømstøtene skyldes sikkert den brå slutten med Seroxat. Det synes som om SSRI ikke er noe for deg. Diskuter Aurorix 450 - 750 mg med legen din. Jeg synes en ofte må opp i 30 mg på Buspar for å få god effekt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24978-%C3%B8ke-buspardose/#findComment-104444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.