Gå til innhold

Smerter/svie etter samleie

Anbefalte innlegg

Gjest meg og min kjære

Hei!

Det jeg lurer på, er om det er vanlig å være allergisk mot sæd? Jeg får ofte vondt etter at jeg og kjæresten min har hatt samleie, spesielt hvis han får utløsning inne i meg. Det svir ofte, noen ganger helt til dagen etter. Dette er svært ubehagelig, og gir oss en del bekymringer. Han synes det er spesielt leit at jeg får vondt, og lurer på om det er noe han kan gjøre annerledes. Ellers er det jo litt dumt at vi ikke kan ha sex flere ganger etter hverandre hvis han kommer inni meg da, for da blir det hele nokså smertefullt for meg.

Jeg går på p-piller, Trinonetta, og har gjort dette i 2 1/2 år. Kan de ha noe å si?

Håper på svar som gjør meg klokere...

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24984-smertersvie-etter-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Jeg opplever det samme som deg med smerte og svie etter vi har hatt samleie. Det jeg har begynt med, og som jeg føler hjelper en god del er å gå på do etter at vi har hatt sex (noen ganger er dette svært smertefult)også smører jeg på den kalde canestenkremen som er mot soppinfeksjon og virker veldig lindrende i det jeg tar den på. Vet jo ikke om det er heldig å bruke canestenkremen på denne måten, men det hjelper hvertfall meg...

Lykke til:)

Gjest (Anonymous)

Jeg opplever det samme som deg med smerte og svie etter vi har hatt samleie. Det jeg har begynt med, og som jeg føler hjelper en god del er å gå på do etter at vi har hatt sex (noen ganger er dette svært smertefult)også smører jeg på den kalde canestenkremen som er mot soppinfeksjon og virker veldig lindrende i det jeg tar den på. Vet jo ikke om det er heldig å bruke canestenkremen på denne måten, men det hjelper hvertfall meg...

Lykke til:)

Mette Moen, Gynekolog

Det er flere som har samme problem og vi har på min avdeling forsøkt å teste for allergi overfor sæd uten å kunne påvise noe slikt. Det er nok selve samleiet som gir sårheten. Blir du tilstrekkelig fuktig? Tørrhet kan gi slike problemer, iblant kan p-pille redusere sekresjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...