Gå til innhold

nachspiel og null sex

Anbefalte innlegg

Ja, det er underlig det der.

Jeg trodde ikke mine egne øyne/ører den gangen folk skrek opp om husarrest. Det hadde jeg aldri kunnet forutsi. Og det verste var at det var rimelig bred enighet om det,- det var ikke bare typiske rødstrømper som hylte i koret.

Det er jo kun gode råd, som man ikke er forpliktet til å følge.

Men mange reagerte som om dette var en lov de ble tvunget til å følge.

Desverre er det mange som ikke alltid vet sitt eget beste, men det er ikke ulovlig å være uvøren elelr ta en risiko - selv om det kan være dumt til tider.

Og det er ikke ulovlig å være dum....:-)

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

11

• Babette

5

• ShitDiddelyDo

5

• Paloma

4

Du må skille mellom ansvar/skyld/skam og det å foreta seg ting som kan være farlig.

Ville du sagt til den 18-årige datteren din at selvsagt er hun i sin fulle rett til å gå i minikjole gjennom Slottsparken alene ved midnatt en lørdagsnatt, og gjerne med tusenlappene hengende ut av håndveska.

Det er jo fullt lovlig, og frikjenner ingen for å rane og/eller voldta henne.

Selvsagt ville jeg ikke det, og jeg ville heller ikke gjort det selv. Men det handler også om hva som er alminnelig akseptert at er farlig. Hvor grensene skal gå.

For meg er det ganske langt mellom å bevege seg fritt i det offentlige rom og tigerburet til SDD nedenfor. Et sted hvor man kan forvente å være trygg, og et sted man ikke kan det.

Jeg innser at man må passe seg når man er alene ute nattestid, men jeg kjente også en dame som i fullt alvor mente at jenter som gikk i bukser måtte forvente å bli overfalt, og at det dermed inngikk i hennes definisjon av 'risikoadferd'.

Hva er da å passe seg?

I perioder da rabiate serievoldtektsmenn raver rundt i gatene, blir det unntakstilstand. Men ellers hadde det vært fint om vi ser på et samfunn der det å bevege seg rundt uten anstand er det normale,og ikke en utopi som bare naive og/eller suicidale damer praktiserer

Selvsagt ville jeg ikke det, og jeg ville heller ikke gjort det selv. Men det handler også om hva som er alminnelig akseptert at er farlig. Hvor grensene skal gå.

For meg er det ganske langt mellom å bevege seg fritt i det offentlige rom og tigerburet til SDD nedenfor. Et sted hvor man kan forvente å være trygg, og et sted man ikke kan det.

Jeg innser at man må passe seg når man er alene ute nattestid, men jeg kjente også en dame som i fullt alvor mente at jenter som gikk i bukser måtte forvente å bli overfalt, og at det dermed inngikk i hennes definisjon av 'risikoadferd'.

Hva er da å passe seg?

I perioder da rabiate serievoldtektsmenn raver rundt i gatene, blir det unntakstilstand. Men ellers hadde det vært fint om vi ser på et samfunn der det å bevege seg rundt uten anstand er det normale,og ikke en utopi som bare naive og/eller suicidale damer praktiserer

I utgangspunktet bør det være slik at man kan forvente at alle respekterer et nei, og oppfører seg deretter.

Men det er like fullt ikke alltid like lurt å leve / oppføre seg iht forventningene, så lenge du VET at dine forventninger ikke er reelle - selv om du synes de burde vært det.

Men som presisert tidligere - det fritar ingen overgriper for NOE ansvar.

• 2 uker senere...
Gjest beckham

Damene har da absolutt et ansvar - ikke for et evt. overgrep, men overfor seg selv.

For noen år siden var det en voldtektsbølge her i området. Politiet gikk ut og advarte damer mot å gå alene om kvelden/natten. Og _for_ et hylekor det ble! Det var da ikke damenes feil at det fantes voldtektsmenn! Skulle de få husarrest! Osv osv. Det var rent ut sagt pinlig.

Jeg har ikke det ansvaret.Utsetter meg for risikoer hvor jeg kan bli drept og voldtatt.Ser på meg selv som søppel .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...