Gå til innhold

Røykeslutt; på sparket, eller bestemme en dato?

Anbefalte innlegg

Gjest excresco

Det å ha lungekreft i familien, burde vært nok til å ha skremt/motivert meg til å slutte å røyke for lenge siden. Men det lengste jeg har greid å holde opp er 1 dag.

Har sett mange gode tips for å greie det, her i forumet, og vil også slutte, snart.

Er det lurest å bestemme seg for en dato, eller rett og slett bare slutte på sparket? Noen som har erfaring og råd ang. det?

På forhånd takk! :-)

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Da jeg bestemte meg for å lese den berømte "slutteogrøykeboken" satte jeg ikke noen betemt dato. Det ble bare til at jeg bestemte meg helt brått at nå er det slutt. Men hvis du er usikker, kan det sikkert være lurt å bestemme en dato.

• 3 uker senere...

Rakk jeg å svare deg, eller har du allerede sluttet :) he, he. Jeg tro jeg har prøvd de fleste kjerringråd og også lest den berømte boken, som slett ikke "lurte" meg. Fikk tips av en venn om et reseptbelagt middel som heter Zyban. Den kostet rett i underkant av 1000 kroner, og er en kur på ca. 9 uker. Der blir man anbefalt å sette sluttdato etter 2-3 uker, mens man har påbegynt kuren og fullfører den der etter. Dette gikk utrolig nok fullstendig problemfritt, jeg har vært røykfri i 4 år og har ikke savnet nikotinen et øyeblikk. Helt kvitt savnet av den sosiale og koselige biten tror jeg kanskje aldri at jeg blir kurrert for, men det kan jeg glatt avstå når jeg ser hva det koster, kjenner hva det lukter og ikke minst hvor farlig det er. Har selv mistet begge mine foreldre av kreft i ung alder. Ønsker deg veldig lykke til uansett hvordan du velger å løse dette. Men... du kommer aldri til å angre :)

Koselig om du kommer med et lite innlegg så jeg kan følge med i prosessen :)

Gjest excresco

Rakk jeg å svare deg, eller har du allerede sluttet :) he, he. Jeg tro jeg har prøvd de fleste kjerringråd og også lest den berømte boken, som slett ikke "lurte" meg. Fikk tips av en venn om et reseptbelagt middel som heter Zyban. Den kostet rett i underkant av 1000 kroner, og er en kur på ca. 9 uker. Der blir man anbefalt å sette sluttdato etter 2-3 uker, mens man har påbegynt kuren og fullfører den der etter. Dette gikk utrolig nok fullstendig problemfritt, jeg har vært røykfri i 4 år og har ikke savnet nikotinen et øyeblikk. Helt kvitt savnet av den sosiale og koselige biten tror jeg kanskje aldri at jeg blir kurrert for, men det kan jeg glatt avstå når jeg ser hva det koster, kjenner hva det lukter og ikke minst hvor farlig det er. Har selv mistet begge mine foreldre av kreft i ung alder. Ønsker deg veldig lykke til uansett hvordan du velger å løse dette. Men... du kommer aldri til å angre :)

Koselig om du kommer med et lite innlegg så jeg kan følge med i prosessen :)

Hei! Tusen takk for gode råd. Jeg har ikke sluttet ennå, men kommer tilbake og forteller om hvordan det går.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...