Clue1365380406 Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jepp, jeg gjorde det på onsdag, og tenkte jeg likeså godt kunne skrive litt om det. Har fulgt med i tråden nedenfor, og syntes det var fint å lese om hvordan det gikk med "vil ha unge øyne". Har i flere år syntes at jeg hadde litt tunge øyelokk, men nå den siste tiden, har det også blitt plagsomt fysisk. Det er jo èn ting å se trett, uopplagt og sur ut, men når øynene blir tunge å holde åpne, da er det slitsomt også. Jeg tok dette opp med legen min da jeg var hos henne for noe annet, Hun forsto at dette begynte å bli plagsomt, og henviste meg til en øyelege som foretar slike operasjoner. Trengte ikke å vente lenge, fikk time til operasjon uka etter. Syntes jeg fikk lite info fra øyelege, så jeg leste litt rundt på nettet om dette. Operasjonen i seg selv varte 30 min, fra jeg kom inn til jeg var ferdig. Han tegnet opp der han skulle fjerne hud, og så var det å sette seg i stolen. Det absolutt verste var å få lokalbedøvelsen. Å få stukket nåler inn i øyelokkene var grusomt vondt! Deretter skar han med laser, det var helt greit, kjente varmen fra laseren, men ikke mer. Så ble det sydd, mange små sting som ble tråklet, altså ikke avsluttet for hvert sting. For ham var dette ren rutine, jeg var nr 10 den dagen som fikk foretatt en øyelokksoperasjon. For meg var det rimelig skummelt! Og jeg syntes det gikk så fort. Jeg måtte spørre for å få nok info, han sa ikke mye selv. Så til dere andre som også står for tur, skaff dere info selv! Se på plastikk-kirurgenes nettsider. Noe info er villedende, f.eks noen steder står det at man ikke skal drive tung trening før etter 6 uker, andre sier 2 uker. Hadde ikke mye smerter etterpå, det holdt med to paracet, som jeg tok første kvelden. Dagene etter har gått forholdsvis greit. Lite smerter, men stingene klør endel, og det har vært det verste egentlig. For en kan jo ikke klø!!! Øyelokkene er hovne og stive, men dette går bedre dag for dag. Jeg har ikke fått blåveiser heller, bare bittelitt, såvidt det har vistes. Det anbefales å sove med hodet høyt de første dagene, for å redusere hevelsen raskere, og det gjør jeg ennå. Å ligge på siden, som jeg bruker, kan jeg bare glemme. Da "drar" det i stingene, og det er vondt. Fikk også med en øyesalve med antibiotika som jeg smører med morgen og kveld for å hindre infeksjon. Mange får store blåveiser, også under øynene. Årsaken til dette, sa legen, var at bedøvelsesnåla traff blodkar, og det gjorde det ikke hos meg. Dette blir jo borte på nokså kort tid, men det føles jo kanskje verre når man er blå og gul i tillegg til å være hoven. Når det gjelder hevelsen, ble denne mindre allerede etter et par dager, men jeg er fortsatt nokså hoven, slik at det ikke er lett å se hvordan resultatet vil komme til å bli. Men jeg ser jo at jeg har fått øyelokk igjen!!! Og er superglad for det! Og det er lett å holde øynene åpne igjen. Men foreløpig ser jeg helt for jævlig ut! Har selv tatt tilnavnet skrekk-kjerringa, det sier jo sitt. Sting over øynene, gul øyesalve oppå der, hoven og rød, ikke noe sminke....viser meg altså ikke fra min beste side for øyeblikket, men det kommer vel bedre tider. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249945-operasjon-%C3%B8vre-%C3%B8yelokk-erfaringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoren Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Håper du er fornøyd. Jeg tok denne operasjonen for 3 år siden og veldig glad for at det ble gjort. Leste en del på nettet i forkant, men vil si jeg synes infoen på øyelegesenteret var bra også. Passet på å ligge med poser med frosne erter i 15 min. hver time og slapp dermed å bli blå. Alt gikk greit for min del, synes ingenting var vondt og det er godt å ha fått en våkent blikk igjen!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249945-operasjon-%C3%B8vre-%C3%B8yelokk-erfaringer/#findComment-1976519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gismogirl Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Håper du er fornøyd. Jeg tok denne operasjonen for 3 år siden og veldig glad for at det ble gjort. Leste en del på nettet i forkant, men vil si jeg synes infoen på øyelegesenteret var bra også. Passet på å ligge med poser med frosne erter i 15 min. hver time og slapp dermed å bli blå. Alt gikk greit for min del, synes ingenting var vondt og det er godt å ha fått en våkent blikk igjen!! hei. Jeg lurer på å ta et slikt inngrep da jeg har arvet hengelokk far pappa:) jeg lurer på hvordan arrene blir seende ut? Kan man få noe dekket av trygdekontoret? takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249945-operasjon-%C3%B8vre-%C3%B8yelokk-erfaringer/#findComment-2039181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoren Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 hei. Jeg lurer på å ta et slikt inngrep da jeg har arvet hengelokk far pappa:) jeg lurer på hvordan arrene blir seende ut? Kan man få noe dekket av trygdekontoret? takk for svar Arrene mine synes omtrent ikke. Jeg har fortalt til et par hudpleiere jeg har vært hos at jeg har tatt operasjonen og de sier at det hadde de ikke sett om jeg ikke fortalte det. Jeg er altså veldig godt fornøyd. Har forresten også arvet dette av min far. Ja, jeg fikk alt dekket av trygdekontoret og synes ikke det var vanskelig å få det. Fikk først henvisning til øyelege av fastlegen. Bestilte time og øyelegen sa med en gang at hun ville innstille på at dette skulle jeg få dekket. Var heldig med valg av øyelege for hun jeg var hos utfører selv slike operasjoner og jeg følte meg trygg fra første stund. Jeg gikk videre inn til samtale med en sykepleier og satte opp dato for selve operasjon og fikk info om inngrepet, alt helt profft og gikk jo fort. Etter noen få uker var dagen kommet og alt gikk bra. Betalte kun for en legetime og for noe materiell dem brukte under inngrepet. Ingenting var vondt og jeg satt der en times tid etterpå (pga blødningsfare) før jeg fikk reise hjem. Alt gikk bra i fortsettelsen. Tok det med ro denne dagen og lå med frosne erteposer i 15-20min. i hver time helt til kvelden for å slippe bli så blå og hoven. Tok stingene etter 6 dager. Det er altså ikke noe å grue for og du blir så fin etterpå. Jeg fikk et mye mere åpent blikk og følte meg ikke lenger så kronisk trøtt som før. Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249945-operasjon-%C3%B8vre-%C3%B8yelokk-erfaringer/#findComment-2039804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Gratulerer med "nye øyelokk", de blir helt sikker superfine! Jeg er for pyse til å gjøre noe slikt, selv om det sikkert kunne trenges,,,, Har ikke tunge øyelokk, men et lite løft hadde nok gjort seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249945-operasjon-%C3%B8vre-%C3%B8yelokk-erfaringer/#findComment-2039828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.