Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest trultemor26

Man bør helst ta folat før man blir gravid ja.

Kutt ut røyk og alkohol og tenk på om du tar noen medisiner som ikke er bra for et evt foster.

Ellers er det vel bare å leve som vanlig. Skal du til tannlegen, så gjør det FØR du blir gravid

Gjest min erfaring

hva du bør gjøre og ikke gjøre er helt opp til deg.

lev normalt du,men passe på å ikke innta gift stoffer og spise "råttkjøtt".(spekemat og den slags)

ellers lever du helt normalt med mindre du får beskjed om noe annet.

har ikke noe erfaring med vitaminn tilskudd og denne folaten alle mener en ska ta.

jeg hadde to svangerskap uten å ta tilskudd osv. spiste som vanlig og hadde andre aktiviteter som vanlig.

det eneste jeg tok var noe jern tabeletter fordi legen så at jeg ikke hadde så mye jern i blodet.

ellers bør en ikke legge om på så mye.

hva du bør gjøre og ikke gjøre er helt opp til deg.

lev normalt du,men passe på å ikke innta gift stoffer og spise "råttkjøtt".(spekemat og den slags)

ellers lever du helt normalt med mindre du får beskjed om noe annet.

har ikke noe erfaring med vitaminn tilskudd og denne folaten alle mener en ska ta.

jeg hadde to svangerskap uten å ta tilskudd osv. spiste som vanlig og hadde andre aktiviteter som vanlig.

det eneste jeg tok var noe jern tabeletter fordi legen så at jeg ikke hadde så mye jern i blodet.

ellers bør en ikke legge om på så mye.

Hva med lightprodukter?

Sukkerfri brus osv... Bør jeg være ekstra forsiktig med dette?

Gjest min erfaring

Hva med lightprodukter?

Sukkerfri brus osv... Bør jeg være ekstra forsiktig med dette?

næhh..

tror ikke du trenger å tenke på det..

jeg ble selv veldig saltsyk og sukkersyk.

måtte ha chips og brus støtt og stadig.

(lå på meg 5kg totalt før jenten kom ut)

men det går ut over deg selv:)

for mye av det gode er ikke bra sies det,men ingen kunne hindre meg i å spise usunt. var vilje sterk til de grader!

de sier og at alt en trykker i seg får barnet,men det er masse teorier om akkurat det..

ett barn tar til seg akkurat det den trenger om en spiser sundt eller ikke sa min jordmor.

men for alle gravide sin del..spis frukt og grønnt når det sku passe.

er jo ikke nødvendig å kun spise og drikke junk fordi en annen gjorde det.

mange gravide tror de kan bruke graviditeten som en unnskyldning for sin usunne livsstil, og at de under svanger spiser for to.men det er bare tull

så..

lev normalt igjennom graviditeten som en gjor før graviditeten.

beste tips ever!

en liten ting til.

sku en nå ligge på seg brått og få mye vann i kroppen så er megatipset dette:

kutt ut saltet! og drikk masse vann istedenfor!

når en går gravid vil nok de fleste få ett matvane instinkt som sier hva som er bra og ikke:)

Folat bør man starte med minst 3 mnd før man blir gravid (så sant man kan), og bruke i minst 3 mnd etter at man ble gravid. Men folat kan man med fordel bruke hele svangerskapet.

Du bør spise så sunt du kan. Mye frukt og grønt, grove kornprodukter og rent kjøtt og fisk.

Drikk rikelig med vann.

Kutt ut nikotin mens du prøver og vær veldig forsiktig med alkohol.

Kutt ned på koffein, om det er noe du har i deg daglig.

Annonse

Folat bør man starte med minst 3 mnd før man blir gravid (så sant man kan), og bruke i minst 3 mnd etter at man ble gravid. Men folat kan man med fordel bruke hele svangerskapet.

Du bør spise så sunt du kan. Mye frukt og grønt, grove kornprodukter og rent kjøtt og fisk.

Drikk rikelig med vann.

Kutt ut nikotin mens du prøver og vær veldig forsiktig med alkohol.

Kutt ned på koffein, om det er noe du har i deg daglig.

Jeg røyker ikke, drikker veldig veldig sjeldent og nyter sjeldent kaffe og cola, så det går nå bra.

Hva med hårfarging, bør jeg unngå slikt?

Jeg røyker ikke, drikker veldig veldig sjeldent og nyter sjeldent kaffe og cola, så det går nå bra.

Hva med hårfarging, bør jeg unngå slikt?

Derom strides de lærde.

Jeg valgte å ikke farge håret (den ene gangen det var aktuelt når jeg var gravid). Tenkte som så at det ikke var verdt den eventuelle risikoen. Men mange gjør det, og det ser jo ut til å gå bra...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...